Danas je u Općini Sveti Križ Začretje održan peti po redu koordinacijski sastanak s temom aktivnosti oko obnove zgrada oštećenih potresom. Sastanku su nazočili župan Željko Kolar, ravnatelj Fonda za obnovu Grada Zagreba, Krapinsko – zagorske županije i Zagrebačke županije Damir Vanđelić, Helga Svirčić načelnica Sektora za nadzor rada nadležnih tijela, žalbe i zastupanje pri Ministarstvu prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, gradonačelnik Donje Stubice Nikola Gospočić, načelnik Općine Gornja Stubica Jasmin Krizmanić i načelnik Općine Marija Bistrica Josip Milički.
Podsjetimo, na prošloj koordinaciji koja je održana u Donjoj Stubici, Ministarstvo je Krapinsko – zagorskoj županiji uručilo 73 predmeta kojima je nedostajala određena dokumentacija, a kako bi ubrzala proces, Županija je taj dio aktivnosti preuzela na sebe.
– Danas smo predali 21 predmet s popunjenom dokumentacijom, a preostala 52 predmeta predati ćemo do kraja sljedećeg tjedna. Predmeti koji su danas predani vezani su uz uklanjanje objekata, njih 21. Predmeti koji su kod nas, njih 41, predmeti su za konstruktivnu obnovu, pet predmeta je za vraćanje troškova i šest predmeta za izgradnju novih, odnosno zamjenskih objekata. Vjerujem da će taj dio posla koji smo mi preuzeli na sebe ubrzati donošenje odluka ili privremenih odluka u Ministarstvu i da će onda oni brže doći do Fonda koji bi onda napravio svoj dio posla – rekao je Kolar, siguran kako će u ruju ove godine započeti rušenje prvih objekata.
– Ovom dinamikom, ako ćemo ju svi zajedno poštivati, vjerujem da bi do kraja 10. mjeseca ili najkasnije početkom 11. mjeseca mogli biti srušeni svi objekti koji moraju biti srušeni na temelju crvene oznake, odnosno odluke o uklanjanju. Za ostale predmete dogovorena je dinamika između Ministarstva, Fonda i nas oko protoka informacija, kako bi bili što brži i učinkovitiji – objasnio je Kolar i zahvalio Vanđeliću, ministru Horvatu i načelnici sektora Svirčić na vrlo konstruktivnoj suradnji, uz nadu da će oko 20. kolovoza u Mariji Bistrici moći objaviti mnogo konkretnije podatke.
– Bitna je sinergija između lokalne uprave i samouprave, Ministarstva i Fonda. Mogu potvrditi da smo preuzeli dio dokumentacije, 21 predmet koji ćemo obraditi i ukoliko je dokumentacija uredna donijet ćemo 21 odluku u suradnji sa Županijom i Fondom – poručila je Svirčić.
Vanđelić ističe kako ovakve koordinacije osjetno ubrzavaju postupak obnove, a da je Ministarstvo do sada zaprimilo 134 zahtjeva, a od toga je Fond zaprimio devet privremenih odluka po kojima je raspisana javna nabava, a raspisana je i za jedan privremeni smještaj u Slanom Potoku.
– Od privremenih odluka četiri se odnose na uklanjanje objekata, a ostale na obnovu objekata, ali su privremene, što znači da Fond ugovara ovlaštenu osobu koja provjerava konstrukciju zgrade i utvrđuje bruto površinu, nakon toga te informacije šalje u Ministarstvo, a Ministarstvo onda donosi odluku. Postupanje Fonda je tek po konačnim odlukama. Privremene odluke su dio upravnog postupka. Za očekivati je da bi početkom rujna započelo uklanjanje te četiri kuće. Nama toliko treba da utvrdimo konstrukciju tih zgrada, da javimo u Ministarstvo, da Ministarstvo nastavi svoj upravni postupak, donese odluku i nama treba 20-ak dana da to ugovorimo – objasnio je Vanđelić i dodao kako prema navedenom, za 45 danas (počevši od danas) počinje rušenje kuća.
Za prije naveden 21 objekt, Vanđelić kaže kako će one ipak kasniti u postupku.
– Budući da tek sad kompletiramo predmet, Ministarstvo će sad taj kompletirani predmet pretočiti u privremenu odluku ako još nešto nedostaje ili u odluku i onda one idu u proces Fondu javne nabave i ugovaranja uklanjanja. Dakle, one će kasniti sigurno desetak, petnaestak dana iza toga – rekao je Vanđelić i naglasio kako je Fond dao suglasnost za 50 jedinica privremenog smještaja od kojih su neke i na području Zagorja.
Inače, kako je najavljeno prije, Ministarstvo i Fond kadrovski su trebali biti ojačani, međutim to se još uvijek nije dogodilo. Vanđelić kaže kako u obje institucije nedostaje stručnih i pravnih kadrova, građevinsko-arhitektonske struke i ljudi koji se bave javnom nabavom.
Situacija u Zagorju po tom je pitanju, nešto drugačija. Naime, angažirane su sve ispostave ureda za graditeljstvo, prostorno uređenje i zaštitu okoliša koji rade na području KZŽ u odnosu na zahtjeve.
– Ono na čemu ja inzistiram, a to sam jasno i glasno danas rekao i ponovio na sastanku i prošli puta ministru Horvatu, do polovice 11. mjeseca svi objekti koji se moraju srušiti na području KZŽ moraju biti srušeni. Mi smo preuzeli na sebe da popunjavamo predmete s dokumentacijom koja nedostaje što nije naš posao. Međutim, ovu obnovu ne smijemo gledati na to čiji je što posao jer je posao svih nas je da omogućimo ljudima da se što prije se vrate u svoje domove. Mi na to tako gledamo i na taj način se i ponašamo – poručio je Kolar na kraju.
mčaržavec/vzaktualno.hr