Ovogodišnji 24. Špancirfest u Varaždinu koji je za razliku od prethodne dvije godine održan neopterećen „izvanrednim” uvjetima koje je stvorila pandemija, opravdao je očekivanja, a brojke su više nego zadovoljavajuće.
U deset dana Špancirfest je posjetilo oko 250 tisuća ljudi, broj, zabilježeno je 25 posto više dolazaka i 23 posto noćenja u odnosu na lanjsku godinu, dok je u usporedbi s 2019. godinom evidentirano 6 posto više dolazaka i 18 posto više noćenja. Riječ je o podacima koje je objavio sustav e-Visitor.
Domaćih je posjetitelja bilo 44 posto, stranih 56 posto, a najviše ih je stiglo iz Njemačke, Slovačke, Slovenije, Austrije i Poljske.
-Unatoč lošem vremenu, više od 500 planiranih programa uspješno je održano, a jedino što je bilo otkazano bio je koncert Bože Vreće – rekla je direktorica Turističkog ureda TZ grada Varaždina Jelena Toth.
Prema podacima Porezne uprave Varaždin, ukupna potrošnja u ugostiteljstvu i pružanju smještaja porasla je 10 posto.
-Prema broju fiskaliziranih računa, u ugostiteljstvu i pružanju smještaja ove je godine promet bio 12,5 milijuna kuna, što je 38 posto više nego tijekom lanjskog Špancirfesta, dok je promet u trgovini iznosio 66,8 milijuna kuna, što je 6 posto više. Kad zbrojimo ova dva podatka, dolazimo do ukupne turističke potrošnje na prostoru grada Varaždina za deset dana održavanja Špancirfesta od 79.3 milijuna kuna – kazala je Toth.
Ove je godine po prvi put organiziran i Špancir Burger fest koji je posjetilo oko 40 tisuća ljudi kojima je isporučeno čak 15 tisuća burgera te oko 9.500 piva.
-U obaranju rekorda ne zaostaje ni Vinski grad. Ove je godine enogastroprogram ponudio čak 420 različitih vina iz 40 vinarija, što je najveći broj dosad, a posjećenost Vinskog grada je porasla 28 posto – istaknula je Toth.
Zabilježene su i rekordne promocijske brojke, stoga ne čudi da je i gradonačelnik Neven Bosilj zadovoljan.
-Izuzetno sam zadovoljan rezultatima ovogodišnjeg Špancirfesta. Mi smo napravili prvi put u 24 godine veliko istraživanje javnosti i tržišta i dobili rezultate koji potkrepljuju naš stav i mišljene da je ovogodišnji festival bio izuzetno uspješan – rekao je Bosilj.
Istraživanje je provela agencija Promocija plus, a rezultati su pokazali da je Špancirfest, uz Splitsko ljeto i Advent u Zagrebu, prepoznat kao jedan od tri najbolja festivala u Hrvatskoj.
Istaknimo i da je web stranica Špancirfesta srušila je rekorde – zabilježila je ukupno 1,4 milijuna pregleda, odnosno 185 tisuća unique posjetitelja, što je porats od značajnih 35 posto po oba mjerila.
ak/vzaktualno.hr