S 1. srpnjem 2018. godine Čistoća d.o.o. počinje s provedbom novog sustava pružanja javnih usluga prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada sukladno Odluci Grada Varaždina.
Građani su dobili izjave s prijedlogom davatelja javnih usluga koje bi morali popuniti i vratiti u roku od 15 dana. Ukoliko se Izjave ne vrate smatra se da je korisnik suglasan s dostavljenim prijedlogom.
Novina u odnosu na postojeći način je sakupljanje biorazgradivog komunalnog otpada (posude) i otpadne metalne ambalaže (vreće).
Biorazgradivim komunalnim otpadom smatraju se otpadni papir i karton koji se prikuplja odvojeno od biootpada, što se provodi od 2002. godine, te biootpad, koji se prikuplja putem spremnika ili se provodi „kućno kompostiranje“.
Prikupljanje putem spremnika primjenjuje se kada korisnik nije u mogućnosti obavljati „kućno kompostiranje“ te u tom slučaju zadužuje od davatelja usluge namjenski spremnik (posuda) za odlaganje biootpada. Uz posudu korisnik preuzima i upute o tome koje se frakcije biootpada mogu odlagati u posudu. Učestalost prikupljanja je jednom tjedno. Pri „kućnom kompostiranju“ korisnik na obračunskom mjestu sam obavlja proces kompostiranja svojeg biootpada putem kompostera ili kompostišta. U tom slučaju korisnik potpisuje izjavu da će kompostiranje biootpada obavljati sukladno zakonskim propisima, a naročito na način koji ne dovodi u opasnost ljudsko zdravlje i koji ne dovodi do štetnih utjecaja na okoliš te osobito kako bi se izbjegao rizik od onečišćenja voda, tla i zraka te ugrožavanja biološke raznolikosti i spriječila pojava neugode uzorkovane bukom i/ili mirisom.
Cilj je smanjenje količina prikupljenog miješanog komunalnog otpada za 50 % do 2023. godine.
– Građani cijenu svojih računa smanjuju što većom primarnom selekcijom i smanjenjem količine miješanog komunalnog otpada, koji se naplaćuje prema količini koja se prikupi – ističe direktor Čistoće, Davor Skroza.
Građani će tako imati posude za papir i karton (plava), plastiku (žuta), biorazgradivi otpad (smeđa) i ostali otpad (crna) te vreće za staklo (zelena), tekstil (smeđa) i metal (siva).
Strukturu cijene ove javne usluge čine cijena obvezne minimalne javne usluge, cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog otpada, cijena ugovorne kazne i iznos naknade za gradnju građevina za gospodarenje komunalnim otpadom.
Korisnik usluge ukoliko želi odvoz miješanog komunalnog otpada postavlja spremnik na javnu površinu ispred svog obračunskog mjesta i time iskazuje nedvojbenu potrebu za uslugom pražnjenja spremnika. Prilikom primopredaje smatra se da je spremnik u cijelosti popunjen ovom vrstom otpada obzirom je kriterij za obračun javne usluge volumen spremnika i broj pražnjenja odnosno broj primopredaja na obračunskom mjestu korisnika. Dakle, korisnici ostavljaju spremnike na mjestu primopredaje isključivo dok su puni. Broj primopredaja odnosno pražnjenja, pomnožen s jediničnom cijenom čini cijenu za količinu predanog otpada.
Što se tiče zgrada koje imaju zajedničke spremnike za otpad, potrebno je osigurati da treće osobe nemaju pristup. Jedno je rješenje „kavez“ ili „boks“ koji bi bio zaključan.
– Inzistirali smo na unificiranosti boksova, radi se o jednostavnim građevinama do 15 kvadrata u koje bi se smještali kontejneri. Druga opcija koja je puno skuplja, više desetaka milijuna kuna, su podzemni kontejneri, u koju će se vjerojatno ići, ali ne odmah – kaže zamjenik gradonačelnika Zlatan Avar koji apelira na građane da budu savjesni i da odvajaju otpad.
n.k. / www.vzaktualno.hr