Prodavaonice dm-a u Hrvatskoj svakodnevno posjeti više od 86.000 ljudi i čvrsto smo uvjereni da možemo biti pokretač pozitivnih promjena u društvu i potaknuti veliki broj ljudi da promisle o svojem utjecaju na okoliš, poručuju iz dm-a
Od danas, dm će iz svoje ponude trajno ukloniti jednokratne plastične vrećice, kako bi potaknuo kupce na održiviji način života i doprinio zaštiti okoliša. Kupcima dm nudi različite vrste trajnih torbi za kupnju, kao alternativu plastičnim vrećicama.
„U dm-u uvijek djelujemo prema načelima društvene odgovornosti te nastojimo odgovoriti na stvarne potrebe zajednica u kojima živimo i radimo. Održivi razvoj i očuvanje okoliša važni su i veliki izazovi koji zahtijevaju složnost svih ljudi na planetu i zajedničku odluku da je vrijeme za promjenu. Kao predvodnik u području održivih praksi i najveći drogerijski lanac u Hrvatskoj, dm ima odgovornost i veliku želju doprinijeti održivijoj budućnosti i zato smo donijeli odluku o potpunom ukidanju jednokratnih plastičnih vrećica za kupnju iz svoje ponude. Prodavaonice dm-a u Hrvatskoj svakodnevno posjeti više od 86.000 ljudi i čvrsto smo uvjereni da možemo biti pokretač pozitivnih promjena u društvu i potaknuti veliki broj ljudi da promisle o svojem utjecaju na okoliš, promijene svoje navike te prestanu koristiti plastične vrećice“, istaknula je Gordana Picek, članica Uprave dm-a i voditeljica resora Nabave i marketinga i Prodajne regije.
Godišnje se u Hrvatskoj potroši oko 200 plastičnih vrećica po stanovniku, a prema istraživanjima, one se koriste svega 12 minuta te su potom potrebna desetljeća za njihovu razgradnju. Umjesto plastičnih vrećica, kupcima dm nudi alternativna rješenja, kao što su papirnate vrećice izrađene od minimalno 85 posto smeđeg recikliranog papira i trajne PET torbe izrađene od recikliranih PET boca. Obje opcije imaju certifikat „Plavi anđeo“ (Blauer Engel). dm također nudi višekratne poliesterske vrećice za kupnju, a tu su i dm-ove trajne bio torbe izrađene od bojenog bio pamuka koje imaju certifikate GOTS i „fair trade“, a koje kupci u dm-u mogu besplatno zamijeniti novima, u slučaju dotrajalosti.
Potpuno ukidanje jednokratnih plastičnih vrećica iz ponude još je jedan korak kojim dm nastavlja ulagati u razvoj asortimana i poslovnih procesa u skladu s principima održivog razvoja. U svoju ponudu dm je uvrstio osviještene alternative kao što su higijenski štapići s kartonskim drškama, dm-ova marka Proffisimo nudi raznovrsna održiva rješenja za kućanstvo poput biorazgradivih vrećica za smeće te slamki od nehrđajućeg čelika i silikona, a na policama dm-a mogu se pronaći proizvodi marki Balea i alverde koji ne sadrže mikroplastiku. Proizvodi dm marki kao što su alverde, dmBio i babylove nose oznaku Vijeća za nadzor šuma, odnosno FSC (Forest Stewardship Council) koja jamči da su materijali korišteni pri izradi ambalaže potekli iz šuma kojima se gospodari na održiv način, a 90 posto proizvoda dm-ove vlastite marke dolazi iz središnje Europe čime se skraćuje vrijeme transporta i smanjuje emisija CO2.
Osim razvoja održivog asortimana, dm kontinuirano ulaže u dodatno povećanje energetske učinkovitosti Upravno-distributivnog centra u Zagrebu i umanjenje negativnog utjecaja na okoliš. Implementirana su rješenja poput fotonaponske sunčane elektrane, izgrađen je novi skladišno-logistički centar koji ima najviši energetski razred A, a dm trenutno provodi projekt poboljšanja energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije sufinanciran iz Europskog fonda za regionalni razvoj.
vzaktualno.hr/dm