Početkom ove godine u Njemačkoj je bilo registrirano oko 45 milijuna automobila. Dvije trećina od toga bili su benzinci, a jedna trećina dizelaši. Broj registracija novih vozila s dizel motorima kontinuirano pada, a jedan od uzroka jamačno je skandal s prljavim dizel motorima.
Istraživanje je pokazalo da je više od polovice građana Njemačke izgubilo povjerenje u njemačke dizel automobile, a njih dvije trećine mišljenja je da politika previše popušta ključnoj automobilskoj industriji. Milijuni vozila sada moraju biti tehnički prepravljeni, a vozačima dizela prijeti i zabrana vožnje u brojnim njemačkim gradovima. Sve se to odražava na cijenu automobila, piše DW, a prenosi Net.hr.
Već se spominje i mogućnost ukidanja poreznih olakšica za dizelaše zbohg čega bi onda porasla i cijena goriva. Budućnost dizelaša je neizvjesna.
- Potrošači su zbunjeni, pogotovo kod starijih dizelaša, Euro4 ili Euro5. Vidimo da su cijene jako pale, radi se o popustima između 20 i 30 posto. Kod novijih dizelaša, motora tipa Euro6, još uvijek ne uočavamo pad cijena. Ali, i tu su sniženja moguća, na primjer u trenutku kad se više gradova u Njemačkoj odluči zabraniti dizelaše - rekao je Roman Suthold iz auto-moto kluba ADAC.
Ipak, valja naglasiti kako je automobilski lobi u Njemačkoj dosta jak. Prema nekim procjenama, svako sedmo radno mjesto ovisi o auto-branši, zato i ne čudi nedavna izjava kancelarke Angele Merkel kako dizelaši imaju budućnost.
a.kučić/vzaktualno.hr/net.hr