Tijekom prošlog su mjeseca tržišni inspektori Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta proveli ciljane nadzore posebnih oblika prodaje, uključujući i sezonska sniženja. Njihov je cilj bio vidjeti tko krši Zakon o zaštiti potrošača pa su tako obavili ukupno 204 nadzora po trgovinama. Kako piše Šibenski, a prenosi Tportal, inspektori su utvrdili 34 povrede zakona koje su se uglavnom odnosile na zavaravanje potrošača u pogledu cijena proizvoda ili načina na koji je cijena proizvoda izračunata Ono na što su kupci sumnjali, pokazalo se točnim, a to je da se prva cijena, na koju ide popust, podiže uoči oglašavanja sniženja, čime se potrošača dovodi u zabludu.
"U jednom smo nadzoru otkrili kako je cijena za proizvod, a u pitanju je bila računalna oprema, samo dan prije odobravanja popusta povišena, kako bi potrošač stekao dojam da kupuje proizvod po nižoj, odnosno povoljnijoj cijeni. Jedan od primjera zavaravajuće prakse koji smo, također, otkrili jest oglašavanje i prodaja proizvoda kojima “stara” redovna cijena istaknuta na proizvodu nije ona cijena koja je zadužena u trgovini. Na proizvodu bi, primjerice, bila istaknuta 'stara', odnosno redovna cijena u iznosu od 13,99 kuna, a provjerom trgovačke dokumentacije ustanovili bi kako je redovna cijena, ustvari, 11.19 kuna. Na taj se način zavarava potrošača da ostvaruje određenu pogodnost pri kupnji proizvoda", objašnjavaju iz Ministarstva gospodarstva.
Naravno da će kupci prije posegnuti za, primjerice, čokoladom kojoj je cijena snižena s 14, a ne s 11 na 10 kuna. Budući da potrošači, naravno, ne raspolažu informacijama o kretanju cijena prije i tijekom sezonskog sniženja, cilj je navedenih inspekcija da se kroz kontrole trgovačke dokumentacije, oglašavanja i isticanja cijena proizvoda kontrolira primjenjuju li trgovci pravilnu poslovnu praksu ili zavaravajuću, odnosno nepoštenu.
www.vzaktualno.hr/tportal,hr