Danas je na varaždinskoj Gradskoj tržnici otvorena "Kultnatura", prezentacijski kreativno-degustacijski prostor u kojem će te pronaći domaće, zdrave proizvode, dobiti korisne informacije i uživati u dobroj "vibri".
Riječ je o novoj aktivnosti u sklopu projekta "Zeleno želimo" čiji je cilj stvoriti i implementirati nove turističke sadržaje na području na temelju aktivnog uključivanja kulturne i prirodne baštine, u kombinaciji s uzbudljivim sadržajem iz zaleđa, te ciljnim skupinama omogućiti nova iskustva, objasnila je projekt menadžerica Dorotea Solomun.
- Iz iskustva znam da turistički vodiči često imaju problema kad dođu turisti u grad i žele nešto domaće pa odlaze uglavnom u trgovine. Oni bi doista željeli probati nešto lokalno, i to ne samo turisti, već i naši szgrađani koji zapravo nisu upoznati s ponudom onih ponuđača koji nude gastronomiju, vino, sadržaje vezane uz prirodu i kretanje. Kroz ovaj smo projekt upoznali jako puno smještajnih objekata u našoj okolici koje osobno nisam nikad vidjela. Ovaj je prezentacijski prostor idealna forma za sve ponuđače koji nisu vidljivi nama ni turistima, da ih, ako imaju potencijala, uključimo u turističke ture koje se razvijaju u ovom projektu. Želja nam je na taj način povećati broj turista koji dolaze u naš grad i to je razlog zbog kojeg je Turistička zajednica grada Varaždina naš partner u projektu. Partneri su nam i HGK – Županisjka komora Varaždin i Grad Ludbreg s hrvatske strane, a nositelj projekta je Šumarsko-poljoprivredni zavod iz Morske Sobote te općine Veržej i Dobrovnik – istaknula je Solomun.
Kultnaturu je otvorio gradonačelnik Ivan Čehok.
- Danas zdrava hrana nije samo trend, već i način života, nešto što povezuje gastronomiju i zdravlje, odnosno medicinu. Dobro je da imamo ovakve prostore, osobito u suradnji s prijateljima iz Slovenije. To je europski projekt koji će na najbolji način osvijestiti građane o tom našem blagu koje je često skriveno, ne vidimo ga: ovdje će se predstaviti poljoprivredni proizvođači, manji OPG-ovi, svi oni za koje možda i ne znamo, jer nisu toliko komercijalno i marketinški prisutni, međutim imaju jako dobre domaće proizvode s kontroliranim podrijetlom tako da svatko može znati gdje je nešto proizvedeno. To nije samo dobra gastronomska i zdravstvena, već i edukativna priča i tu će djeca moći vidjeti kako se rade rukotvorine, kako se spravljaju određeni proizvodi...Lijepa priča za Varaždince i nadam se da će to biti još jedan mamac za sve one koji dolaze na naš plac – rekao je gradonačelnik.
Projekt „Zeleno želimo“ s 85 posto sufinancira Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj, Program suradnje INTERREG V-A Slovenija – Hrvatska, a trajat će do veljače 2020. godine. Jedan od ciljeva je povećati broj turista na prekograničnom području Slovenija-Hrvatska kroz različite aktivnosti, među kojima je i edukacija proizvođača, provedena u Županijskoj komori, gdje će se u studenome i prosincu održati zanimljiva predavanja vezana uz tematiku marketinga.
a.kučić/vzaktualno.hr