Proizvođači goriva pripremaju posebno dizelsko gorivo za niske temperature. Tako se sprečava kristalizacija, koja može začepiti filtere goriva te nanijeti veliku štetu.
Na ekstremnoj hladnoći ove mjere nisu se uvijek pokazale dovoljnima, piše Njemački autoklub (ADAC), a prenosi HAK revija. Ako je dizel kristalizirao, automobil ćete voziti ponovno tek kad se cijeli sustav goriva zagrije i sve se parafinske čestice otope. Da biste to učinili, automobil morate staviti u garažu na temperaturu koja ja znatno iznad nula stupnjeva. Ni u kojem slučaju nemojte mu prilaziti sušilom za kosu ili puhalom s vrućim zrakom: s jedne strane postoji opasnost od požara i oštećenja, s druge strane ne dolazite na sva potrebna mjesta na kojima prolazi gorivo.
Teoretski, dizelsko gorivo trebalo bi raditi u zimskoj kvaliteti do minus 20 stupnjeva. ADAC je 2013. godine testirao je li to realno koristeći četiri komercijalno dostupna dizelska goriva i izveo opsežna ispitivanja ispitivanja na niskim temperaturama – što je rezultiralo time da se vozači dizelskih automobila ne mogu uvijek pouzdati u prikladnost goriva za zimsku upotrebu.
Vozači bi trebali na vrijeme napuniti rezervoar zimskim dizelom prije početka hladne sezone. Preostala količina ljetnog dizela koja je još u spremniku trebala bi biti što manja. Treba se pridržavati uputa proizvođača za održavanje – posebno koliko često treba mijenjati filtar za gorivo. Parkirajte vozilo tamo gdje je zaštićeno od hladnoće i vjetra (ako je to moguće). Nikada ne miješajte dizelsko gorivo i benzin. Izuzeti su samo stariji modeli vozila prije 1997. godine – uz izričito odobrenje proizvođača. Aditive koristite za poboljšanje protoka samo ako je to odobrio proizvođač. Vozilo koje ne možete uključiti treba odmrznuti u grijanoj garaži. Uz to treba provjeriti grijanje filtra i napuniti standardno gorivo. Možda će trebati zamijeniti filter za gorivo. Ako nema grijača filtra, samo nekoliko proizvođača nudi naknadnu ugradnju.
vzaktualno.hr/revijahak.hr