Koliko vam se puta dogodilo da krenete u trgovinu s ciljem da kupite točno određena dva ili tri proizvoda, a onda se kući vratite s njih desetak ili više? Mnogo puta, sigurno, ali niste jedini! Naime, krajnji cilj bilo koje tvrtke jest prodati nam proizvod koji nismo namjeravali kupiti, a pritom se služe brojnim trikovima – neke od njih otkriva Net.hr.
Niža cijena proizvoda
Možda vam se u posljednje vrijeme čini kako su mnogi proizvodi, među njima čokolade i keksi lijepo pojeftinili. No, prije nego što "jeftiniju" čokoladu strpate u košaricu, provjerite – možda više ne teži 100, nego 80 grama.
Cijene koje završavaju na 99 lipa
Jeste li primijetili koliko često cijene u trgovinama završavaju na 99? U osnovi, nema puno razlike između 2 kune i 99 lipa te 3 kune, ali kupac će najvjerojatnije ići na proizvod koji košta lipu manje. Najniža znamenka u cjeniku utječe na našu percepciju cijene i smatramo da plaćamo puno manje za proizvod.
Skrivene štetne tvari
Danas, kada mnogi pokušavaju jesti zdravo, industrija hrane pronašla je način za skrivanje potencijalno nezdravih tvari u opisu. Šećer može biti skriven pod različitim imenima: glukoza, fruktoza, maltodekstrin, saharoza i sirup. Ako ste pronašli proizvod s niskim udjelom šećera, to bi moglo značiti da ga niste uočili na naljepnici.
Veličina fonta na cjeniku
Mnogi restorani uklanjaju simbole valuta iz svojih cjenika (piše samo 15 umjesto 15 kuna) kako bi stvorili iluziju da ne dajete pravi novac za svoju hranu. Postoji znanstveni dokaz da ova strategija funkcionira: korisnici u studiji Sveučilišta Cornell potrošili su više novca kada su imali jelovnik u numeričkom formatu nego kada je brojkama prethodila ili slijedila oznaka valute.
Ograničene količine
Načelo oskudice je poznati psihološki fenomen: kada se proizvod percipira kao ograničen u dostupnosti, postaje privlačniji. Razmislite o tome sljedeći put kada vidite znak “Ograničene količine dostupne” – provjerite je li proizvod još uvijek tamo sljedeći put kad odete u trgovinu.
Proizvodi "na akciji"
Prodaja robe na akciji oprobana je fora na koju se kupci najlakše „upecaju“, što pojedini trgovci koriste tako što cijenu proizvoda na akciji snižavaju ponekad i za svega par lipa. A ima i onih koji nekoliko dana uoči "akcije" podignu cijenu istog proizvoda pa ju tijekom "akcije" zapravo samo vrate na staro.
Prodaja u paketu od više komada
Trgovci se služe i prodajom robe u paketu koja bi trebala biti povoljnija, ali je skuplja nego kad bi se kupovala na komad. Osim toga, nerijetko se događa i da plaćamo punu cijenu svih proizvoda od kojih bi jedan trebao biti gratis (3+1 gratis i sl.)
a.kučić/vzaktualno.hr/net.hr