Ljetno sezonsko sniženje započinje 1. srpnja i može trajati najdulje 60 dana, a u okviru sezonskog sniženja, redovna cijena i nova snižena cijena iskazuju se jasno, vidljivo i čitljivo, priopćeno je jučer iz Hrvatske gospodarske komore (HGK).
Prema praksi u posljednjih par godina očekuje se da se prometi u trgovini na sezonskim sniženjima povećavaju čak i do 30 posto, ističe d irektorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić, a prenosi RTL.
Prema važećem Pravilniku o uvjetima i načinu provođenja sezonskog sniženja, sezonsko se sniženje odvija dva puta godišnje - zimsko od 27. prosinca, a ljetno od 1. srpnja.
- Ako trgovac ne proda sve proizvode, može nastaviti s prodajom proizvoda po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali mu nije dopušteno oglašavati takvu prodaju kao sezonsko sniženje nakon proteka propisanih 60 dana - pojašnjava Ravlić.
U Hrvatskoj i izvan sezonskih sniženja trgovci mogu prodavati svoju robu i po promotivnim cijenama, uz poštivanje pozitivnih zakonskih propisa i brigu da se ne pojavljuje nepošteno trgovanje, piše RTL.
- Kod sezonskih sniženja, možemo govoriti i o pitanju konkurentnosti domaće trgovine u odnosu na zemlje u okruženju i to u smislu utvrđenih rokova sezonskih sniženja. Naime, usvajajući važeće zakonsko rješenje o sezonskim sniženjima, posljednjih godina u domaćim trgovinama bilježimo sve veće i veće sezonske popuste sukladno svjetskoj i europskoj praksi i slične termine sezonskih sniženja, čime je trgovina postala konkurentnija u odnosu na zemlje okruženja - navodi Ravlić.
Primjerice, u Sloveniji sezonska sniženja se odnose na tekstil i odjeću, mogu biti ljetna i zimska. Zimska sezonska sniženja ne mogu započeti prije prvog radnog ponedjeljka u siječnju, ljetna pak ne mogu započeti prije drugog radnog ponedjeljka u srpnju. U Italiji svaka regija određuje sama svoje termine početka sezonskih sniženja.
vzaktualno.hr/RTL