U Hrvatskom saboru predstavljen je Prijedlog Zakona o dopuni Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, čija je predlagateljica saborska zastupnica Marija Selak Raspudić.
Riječ je o inicijativi koja donosi jednu od važnijih promjene u hrvatskom obrazovnom sustavu, a to je zabrana, odnosno ograničenje korištenja mobilnih uređaja u školama. U raspravi je istaknuta potreba da se pitanje korištenja mobitela u školama uredi zakonski, a ne pravilnikom, s ciljem zaštite djece, njihovog mentalnog zdravlja i socijalnog razvoja. Prijedlog je podržalo više od jedne petine zastupnika u Saboru, što potvrđuje široku političku volju da se u obrazovni sustav uvedu jasnija pravila i odgovornije ponašanje u digitalnom okruženju.
Gradonačelnik i saborski zastupnik Dubravko Bilić podržao je ovu inicijativu, naglašavajući važnost očuvanja dječjeg razvoja i stvarnih socijalnih odnosa u školskom okruženju.
- Podržavam prijedlog kojim se želi ograničiti korištenje mobilnih i ostalih pametnih uređaja u školama. Djeca trebaju prostor za stvarno druženje, razgovor i igru, a ne svijet ekrana koji ih često udaljava od stvarnosti i druženja putem društvenih mreža. Škole trebaju biti mjesta odgoja, učenja i razvoja socijalnih vještina, a ne digitalnih distrakcija. Ova odluka važan je korak prema odgovornijem i zdravijem odrastanju naše djece. Međutim, ne smijemo ići prema potpunoj zabrani pod svaku cijenu, osobito ne u srednjim školama. Potrebno je pametno i šire razmotriti ovo pitanje te u drugom čitanju prijedloga zakona više usmjeriti regulaciju na osnovne škole, gdje su djeca osjetljivija i još uvijek u formativnoj fazi razvoja - rekao je Bilić.
Širi društveni značaj
Sudionici okruglog stola u Hrvatskom saboru, uključujući stručnjake iz obrazovanja, zdravstva i pravobraniteljstva, istaknuli su potrebu za nacionalnim dogovorom o digitalnom ponašanju djece.
Prema istraživanjima, više od 85 % nastavnika podržava ograničenje korištenja mobitela, dok gotovo 12 % učenika pokazuje znakove ovisnosti o društvenim mrežama.
Predložene mjere trebale bi pridonijeti smanjenju negativnih utjecaja prekomjerne uporabe tehnologije, poput problema s pažnjom, koncentracijom, snom i međuljudskim odnosima, te pomoći djeci da razviju digitalnu pismenost i odgovorniju upotrebu tehnologije. Ministarstvo obrazovanja i svi relevantni dionici najavili su suradnju s ravnateljima, nastavnicima i roditeljima u provedbi novih mjera.
vzaktualno.hr







