Stručnjaci Fakulteta prometnih znanosti za HAK i Nacionalni program sigurnosti izradili su analizu autoceste A3. Pregledom 16 dionica između naplatnih postaja Zagreb istok i Lipovac zaključeno je kako je više od trećine trase visoko riskantno.
Analizom je zaključeno kako je 37.47 posto pregledane trase ocijenjeno samo dvjema zvjezdicama (visoka razina rizika), dok je minimalno prihvatljivom ocjenom od 3 zvjezdice (srednje visoka razina rizika) ocijenjeno 62.53 posto trase.
Rizik je za motocikliste i veći, budući da je čak 84.02 posto trase u kategoriji visokog rizika. Procijenjeni troškovi nadogradnje i rekonstrukcije promatranih dionica autoceste iznose 163,91 milijun kuna, a takvom bi se investicijom moglo, kako pokazuju statističke procjene, u 20 godina spriječiti otprilike 1680 nesreća sa smrtnim posljedicama ili teškim ozljedama. Ta trasa od strane stručnjaka procijenjena je najopasnijom u Europi, piše 24sata.
Brojne stravične nesreće dogodile su se posljednjih godina na autocesti A3. Neke dionice datiraju još iz 1970-ih, kao i neki dijelovi zaštitnih ograda. Hrvatska je Pravilnikom o prometnim znakovima, signalizaciji i opremi na cestama propisala obvezu postavljanja zaštitne ograde iz klase H2 u razdjelnom pojasu autoceste.
Zaštita s desne strane kolnika je nedovoljna te je povećana mogućnost naleta vozila na opasne objekte uz cestu, mnogo je nezaštićenih stupova javne rasvjete i vertikalne prometne signalizacije na području odmorita i u vrhu razdjelnih otoka u zonama ulijevanja/izlijevanja prometnih trakova na području čvorišta, zaključili su stručnjaci. Visoki i strmi nasipi predstavljaju poseban problem, a isto tako vrijedi i za početke mostova gdje odbojna ograda ne pruža dovoljnu sigurnost u slučaju slijetanja vozila.
Postoji i opasnost od slijetanja vozila u duboki odvodin kanal smješten uz autocestu, zaključili su stručnjaci s FPZ-a.
U prošloj godini na autocestama se dogodilo 2937 nesreća, poginulo je 36 ljudi, dok je 551 osoba ozlijeđena.
www.vzaktualno.hr/Net.hr/24 sata