Test krvi koji otkriva je li vozač koji je skrivio nesreću zbog nedostatka sna mogao bi biti dostupan u roku od dvije godine, što bi olakšalo donošenje zakonskih propisa koji bi kažnjavali pospane vozače, piše N1 Hrvastka.
Nova istraživanja upozoravaju na opasnost vožnje s manje od pet sati sna, koje se smatra jednako rizičnom kao i vožnja s prekoračenjem zakonske granice alkohola. Financirano od strane Ureda za sigurnost u cestovnom prometu australske vlade, istraživanje pruža nove dokaze o štetnim posljedicama nedostatka sna na vožnju, donosi Guardian, a prenosi N1 Hrvatska.
Profesor Steven Lockley, stručnjak za spavanje s medicinske škole Harvard koji savjetuje američku NASA-u, ističe potrebu za sustavom provjere razine sna kako bi se smanjila opasnost za druge sudionike u prometu, a ističe se da je umor jedan od glavnih uzročnika prometnih nesreća, no nedostatak alata za praćenje umora otežava upravljanje tim problemom, za razliku od alkohola koji se može mjeriti, prenosi N1 Hrvatska.
Stručnjaci za spavanje slažu se da su potrebni zakonski propisi kako bi se smanjila smrtnost uzrokovana umornom vožnjom. Gotovo polovica britanskih vozača priznala je da su vozili nakon manje od pet sati sna, a procjenjuje se da su nesreće povezane s umorom odgovorne za do 20 posto svih sudara vozila u Ujedinjenom Kraljevstvu, kao i četvrtinu smrtnih i teških nesreća.
Također je potrebno utvrditi dogovoreni zakonski prag za minimalnu količinu sna potrebnu za sigurnu vožnju, slično granici od 0,05% alkohola u krvi koju su mnoge zemlje, uključujući Hrvatsku, postavile kao zakonski limit za vožnju pod utjecajem alkohola. Dr. Madeline Sprajcer, istraživačica spavanja na Sveučilištu Central Queensland u Australiji, predlaže razmatranje granice od četiri do pet sati sna kao razumno mjesto za postavljanje granice, temeljem njihove meta-analize.
foto: ilustracija
sjever.hr/n1info.hr/theguardian.com