Podaci agencije Promocija plus pokazuju da je u Hrvatskoj prošle godine prodano 62.938 novih putničkih vozila, što je za 4,8 posto više nego 2018. godine, dok su samo u prosincu prodana 4.022 nova automobila, što je rast od značajnih 66,7 posto u odnosu na prosinac 2018. godine.
Daleko najbolju prodaju lani je imao Volkswagen s 8.481 prodanim novim autom, čime u ukupnoj prodaji ima udio od 13,5 posto, piše portal Novac.
Na drugom je mjestu Škoda, članica istog koncerna, s prodana 5.873 vozila i udjelom od 9,3 posto, dok je treći Renault kojem se prodaja zaustavila na 5.807 vozila, što je udjel od 9,2 posto.
Prodano i pet Maseratija, tri Bentleya, jedan Ferrari...
Iz segmenta hrvatskim građanima omiljenog terceta njemačkih proizvođača Audi je 2019. godinu završio s prodajom 1.656 novih automobila, BMW s njih 1.459, a Mercedes s 1.252 prodana vozila.
Statistika Promocije plus pokazuje i da je u prošloj godini prodan i 201 Land Rover, 115 Porschea, 48 Jaguara i 47 Infinitija. Prodano je i pet Maseratija, tri skupocjena Bentleya i jedan Ferrari. Lani je prodano i 30 Lexusa te 29 primjeraka Teslinih modela.
Najomiljenija je Škoda Octavia
Hrvatski su kupci lani najčešće birali Škodu Octaviju, piše Novac. Taj je auto, tijekom lanjske godine, izabralo 3.320 kupaca. Renault Clio na drugom je mjestu najprodavanijih modela s prodajom od 2.347 komada, treći je "vječni" VW Golf (2.304). I lani se dobro prodavala Suzuki Vitara pa drži četvrto mjesto najprodavanijih modela s prodajom od 1.762 auta, peta je Dacia Duster (1.586).
Benzinci traženiji od dizelaša
Hrvatski kupci sve češće zaziru od dizelaša. Od ukupnog broja prodanih novih vozila 61,1 posto ili 38.467 vozila odnosi na benzince, a 35,1 posto ili 22.116 na dizelaše.
Vozila budućnosti - električnih - prodano je tek 193 komada. Udjel od 0,3 posto u ukupnoj prodaji pokazuje da i po tom pitanju gledamo u leđa razvijenoj Europi.
Cijeli članak pročitajte ovdje
vzaktualno.hr/novac.hr