Na snagu je s novom školskom godinom stupio novi pravilnik o ocjenjivanju učenika, odnosno Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi koji će se jednako odnositi na sve učenike – bili oni dio kurikularne reforme i Škole za život ili školovanje nastavljaju prema starom programu, piše Slobodna Dalmacija.
Tri su najveće novosti: roditelji i učenici više neće u e-dnevnicima moći vidjeti prosjek ocjena iz pojedinog predmeta, što je u skladu s dosadašnjim pravilnikom koji kaže da zaključna ocjena ne mora biti aritmetička sredina, ali i predmetnim kurikulumima koji navode različite težinske vrijednosti pojedinih elemenata vrednovanja.
Druga je novost da se radi administrativnog rasterećenja učitelja ukida okvirni vremenik pisanih provjera znanja, koji je dosad svaka škola bila dužna donijeti do kraja trećeg tjedna nastave u svakom polugodištu. Umjesto da mjesecima unaprijed znaju datume pisanja testova, učitelji/nastavnici ubuduće će biti obvezni učenicima najaviti pisanu provjeru znanja najmanje mjesec dana prije provjere.
A treća važna promjena jest da roditelji više neće moći dolaziti u škole posljednja dva tjedna nastave, odnosno novim se pravilnikom propisuje da se u posljednja dva tjedna prije završetka nastavne godine ne organiziraju roditeljski sastanci i individualni informativni razgovori.
Ta je promjena bila želja mnogih učitelja i nastavnika koji upozoravaju kako u to vrijeme zaključivanja ocjena traju neviđeni pritisci na njih od roditelja i nekih ravnatelja, piše Slobodna Dalmacija.
Kako bilo, novi pravilnik, ponavljaju u Ministarstvu znanosti i obrazovanja (MZO), ne uvodi velike promjene kad je riječ o odbacivanju aritmetičke sredine upisanih ocjena kao isključivog kriterija za zaključnu ocjenu iz nekog predmeta.
Isto je omogućavao i dosadašnji pravilnik, koji je na snazi desetak godina, i iz kojega je preuzeta formulacija da "zaključna ocjena iz nastavnoga predmeta na kraju nastavne godine ne mora proizlaziti iz aritmetičke sredine upisanih ocjena, osobito ako je učenik pokazao napredak u drugom polugodištu".
Dakle, i dosad, a to će moći i ubuduće, nastavnik je učeniku koji je, primjerice, imao prosjek ocjene iz tog predmeta 4,3 mogao zaključiti i peticu ako je taj učenik iz ključnih elemenata (na primjer, znanje) bio odličan ili je napredovao tijekom godine. Promjena se sastoji samo u izbacivanju prosjeka iz e-dnevnika, upravo zbog toga što su sami učitelji smatrali kako on unosi zabunu.
Cijeli članak pročitajte ovdje
foto:arhiva
vzaktualno.hr/slobodnadlamacija