U Varaždinskoj županiji i dalje se, s ciljem osiguravanja što boljih i sigurnijih uvjeta za prometovanje, obavljaju brojni radovi na prometnoj infrastrukturi, a neki od njih tek slijede.
Naime, uskoro će početi radovi na rekonstrukciji raskrižja državne ceste DC2 s Optujskom ulicom u Varaždinu, izgradnja priključka novom autobusnom kolodvoru s državne ceste oznake DC526 te izgradnja pješačkih staza i uređenje raskrižja državne ceste oznake DC526 i Cvjetne ulice u Varaždinskim Toplicama, a ugovore su u petak u Županijskoj palači u Varaždinu potpisali uime investitora član Uprave Hrvatskih cesta Alen Leverić i Goran Tuđan, član Uprave tvrtke Colas Hrvatska u ime izvođača radova.
Potpisivanju je nazočio i župan Anđelko Stričak koji je podsjetio na sastanak s vodstvom Hrvatskih cesta održan prije godinu i pol.
-Sve o čemu smo tada razgovarali, sve te projekte i investicije koje smo tada naglasili, su u tijeku realizacije. Od tada do danas otvorena je Istočna obilaznica Novog Marofa, a potpisan je ugovor za izvođenje radova na prvoj fazi izgradnje brze ceste od Varaždina prema Ivancu. Završeni su rotori u Knegincu i Bednji, ugovoreni za izvođenje radova u Gojancu i Hrašćici – rekao je župan.
Dodao je da se razgovaralo i o sigurnosti prometa na jugu Varaždinske županije.
-Kao što mogu primijetiti svi koji putuju starom magistralom prema Zagrebu, nogostup od Brezničkog Huma prema Breznici sde gradi, projektiraju se još dvije trake istočne obilaznice grada Varaždina, što smatram iznimno potrebnim. Sve one investicije koje su građani čekali 10, 20 pa i više godina sada se realiziraju, zahvaljujući dobrom dijalogu između lokalne i državne razine. Sve što smo planirali je u dobrom tijeku izvedbe, a u sljedeće dvije, tri godine ovo će područje biti vjerojatno najaktivnije na području Republike Hrvatske – zaključio je Stričak.
Leverić je istaknuo da su u Hrvatskim cestama definirali prioritetne projekte za sjever Hrvatske te da je jedan od prvih projekata bila brza cesta za koju je potpisan ugovor i ove se godine očekuje potpisivanje nastavka ugovora od Cerja do Ivanca, kasnije do Lepoglave pa onda i Đurmanca.
-Drugi projekt koji je potpisan bio je rotor u Gojancu jer je to jedan od najprometnijih državnih cesta, D35, koji ide prema gradu Varaždinu. Sami ste svjedoci da je ono raskrižje crna točka, dosta je opasno, i Hrvatske ceste su kao projekt dale izgradnju turbo rotora. Drugi projekt i drugo prometno raskrižje koje je frekventno u županiji je državna cesta DC2 koja ide prema ulazu u grad od strane Sračinca, Petrijanca i Hrašćice i danas smo potpisali upravo ugovor za rotor na tom području. Vrijednost investicije je nešto više od milijun eura bez PDV-a i očekuje se da će od početka radova za pet do šest mjeseci biti gotovo – istaknuo je Leverić.
Prioritet Hrvatskih cesta za područje grada Varaždina je istočna obilaznica, dodao je rekavši i da se očekuje raspisivanje natječaja do kraja godine, a u pripremi je dokumentacija i za most preko rijeke Drave, Most bana Jelačića s dodatne dvije trake, do rotora u Kuršancu.
- Drugi projekt koji nam je vrlo bitan su Varaždinske Toplice koje su posljednjih nekoliko godina postale prometno vrlo atraktivne zbog svih investicija koje su država, Vlada RH na čelu s premijerom Andrejem Plenkovićem imali u Varaždinskim Toplicama i upravo je to dovelo do toga da se definira projekt rekonstrukcije državne ceste D526 do ulaza na autocestu. To je investicija preko milijun i pol eura, a s PDV-om negdje milijun i 800 tisuća eura. Ova investicija je vrlo bitna jer će se podignuti razina sigurnosti ne samo za vozače automobila, nego i za pješake i bicikliste na tom području – kazao je Leverić.
Ako zbrojite brzu cestu koja je vrijednosti 25 milijuna eura i sve rotore plus druga održavanja, to je više od 30-ak milijuna eura investicija samo u ovom trenutku, naglasio je Leverić dodajući da cijeli investicijski ciklus u 2024. godini iznosi više od 100 milijuna eura.
-Brza cesta sve do Đurmanca je vrijednosti oko 145 milijuna eura, a sva sredstva za projekte o kojima govorimo nisu prazne priče, nego su definirana u Proračunu RH, u investicijskom kreditu koje su uzele Hrvatske ceste, i na kraju investicijskom potencijalu koji Hrvatske ceste imaju do 2030. godine, a to je milijardu i 400 milijuna eura. Već sada imamo investicijski boom, a još dodatni investicijski ciklus je u planu. Rotor je u Cestici je u fazi projektiranja, rotor u Sračincu, projekt obilaznice Sračinca, Petrijanca i Hrašćice je u studiji utjecaja na okoliš, spoj sa Slovenijom, famozna podravska magistrala koja ima 340 kilometara i rješavamo etapu po etapu. U Vrbanovcu se pripremaju dokumentacije prema Koprivnici, znači svaki dio ove županije koji je uključen u projekte Hrvatskih cesta je posebno razrađen – naglasio je Leverić te otkrio kada se očekuje početak radova na ova dva projekta.
-Nama je prioritet, očekujemo za Hrašćicu nakon završetka rotora u Gojancu da ne bismo stvarali prometne gužve, a projekt u Gojancu mora biti gotov do početka Špancirfesta. Paralelno s time mora počet će se raditi zemljani radovi na području Hrašćice i nakon toga ide u realizaciju projekt. Što se tiče projekta u Toplicama, očekujem kroz 30 do 40 dana da će krenuti s pripremama uvođenja u radove – istaknuo je.
Leverić je istaknuo i da će ovih dana početi radovi u Gojancu.
-Čekali smo da građevinska dozvola postane pravomoćna, papirologija je spremna, uvođenje u radove može biti i sutra i procijenili smo da bi mogli zbog brzine i vremenskih uvjeta krenuti u realizaciju tijekom sedam dana. To se raskrižje na početku investicije neće zatvoriti, ali vidjet ćemo kako će teći radovi kroz veliki promet. Velika je frekvencija vozila, opasnost je tamo i za radnike i procijenimo li da treba zatvoriti, zatvorit ćemo, ali napravit ćemo obilazne putove i sigurno neće doći do nikakvih gužvi – zaključio je Leverić.
ak/vzaktualno.hr