Davnih je godina najveća tekstilna industrija u bivšoj Jugoslaviji, a bio je to varaždinski Tivar, imala organiziranu svoju ambulantnu prodaju, odnosno kamionete u kojima su građani mogli kupiti odjeću na licu mjesta. Novi projekt današnjeg poduzeća, autobus koji nosi naziv Varteksov Modabus, staru je ideju obukao u novo ruho, a Modabus je predstavljen danas ispred varaždinske Arene.
Jedinstveni shopping i modni doživljaj predstavio je predsjednik Uprave Varteksa, Nenad Bakić.
- Nekad su mali Tivarovi kamioneti išli po manjim mjestima i prodavali odijela na licu mjesta. U međuvremenu su bila u svijetu možda dva slična pokušaja, ali mi smo to digli na višu razinu i ovo je pop-up putujući dućan – dođe, otvori se i zatvori se. Naš Modabus pojavljivat će se u gradovima diljem Hrvatske, a prva će mu turneja biti na relaciji Koprivnica-Osijek-Vukovar – rekao je Bakić dodavši da je cilj doći tamo gdje je Varteks prije, kad je bio veći i jači, imao trgovine, a danas ih nema.
- Ići ćemo i na otoke, imat ćemo koncept prodaje u autobusu, ali ne fizičke prodaje. Naime, u autobusu će se moći isprobati odijelo uz modne savjetnike, odabrati odijelo, kupac će dobiti sliku samoga sebe na Whatsapp ili na e mail, s linkom za isti taj predmet na web shopu. Dakle, dođeš doma i jednim klikom kupiš tu odabranu stvar. Drugi će koncepti biti outlet s odjećom koja će se moći kupiti u tom trenutku, a treći, jednako bitan koncept, bit će modna događanja. Ideja nam je u manja mjesta, sva osim Zagreba koji je jedini u Hrvatskoj u kojem se događa moda, ideja je da dovodimo modna događanja, postavljanje kolekcija Varteksa, a ponudit ćemo i drugim hrvatskim dizajnerima da predstave svoje kolekcije – rekao je predsjednik Uprave poduzeća.
Bakić je dodao da je jedan od ciljeva postati platforma za reetabliranje hrvatske modne industrije koja je krahirala pod uvozom velikih svjetskih marki koje su često značajno niže kvalitete nego hrvatski modni brandovi.
- Želim vidjeti stabilnu tvrtku, tvrtku koja više ne ovisi o lohn poslovima o kojima ovisi danas. To su poslovi gdje mi proizvodimo odjeću za najbolje svjetske marke, a oni nam plaćaju samo naš rad. Zarada u tome je vrlo mala, a ono što mi želimo je reetabliranje Varteksa kao marke koja prodaje svoja fantastična odijela utemeljena u kvaliteti koju isporučujemo drugim svjetskim markama jer šivamo za njih, ali i najboljim europskim i svjetskim materijalima, kao i atraktivnim krojevima. U zadnje nas vrijeme predstavljaju razni ambasadori – Mate Rimac, Alan Sumina, Davor Bruketa...pokazujemo da možemo isporučiti proizvod koji je isti kao Bossov ili proizvod Ralpha Laurena, samo što na tom proizvodu ne pišu ova imena, već piše Varteks – zaključio je Bakić.
Na predstavljanju Varteksovog Modabusa bili su brojni gosti i uzvanici, među njima izbornik hrvatske nogometne reprezentacije Zlatko Dalić, predsjednik varaždinskog Gradskog vijeća Damir Habijan te gradonačelnik Ivan Čehok.
- Lijepa je ovo ideja. Varteks ponovo postaje, ne samo vodeća tekstilna industrija, što je on po količini i kvaliteti proizvodnje, oduvijek, nego postaje i modna industrija, dakle središte i sjedište hrvatske mode. Time to postaje i grad Varaždin i dobro je da sve ideje oporavka Varteksa kao tvrtke, napredovanja na tržištu, osvajanje novih tržišta, stabilizacije tvrtrke su povezane s Varaždinom, a i na stražnjem ogledaliu busa je natpis „Varaždin – grad dobrih odijela”. Varaždin je stvarno bio središte hrvatske mode i mislim da to ponovo može postati. Moda je uvijek i dio kulture i ako želimo biti grad nekih novih umjetničkih i kulturnih nastojanja, onda treba uključiti i modu – istaknuo je Čehok.
Osim što će na posebnoj mrežnoj stranici biti objavljen vozni red Modabusa, na istom će mjestu biti objavljen i natječaj za najbolje fotografije, tako da će, nadaju se u Varteksu, Modabus biti predmet stalnog lova na cestama po kojima će kružiti.
s.kalajdžija i a.kučić/vzaktualno.hr