Prema nedavno objavljenim podacima Državnog zavoda za statistiku, ukupni sezonski i kalendarski prilagođen promet hrvatske industrije u kolovozu je u odnosu na srpanj pao za 4,5 posto, prvenstveno uslijed pada prometa na domaćem tržištu za 2,2 posto, s obzirom da se istodobno na inozemnim tržištima bilježi blagi, 0,2 postotni rast prometa, piše Poslovni.hr.
Na godišnjoj je razini, pak, u kolovozu ukupni promet industrije, kalendarski prilagođen, zabilježio pad od 0,2 posto, iako je na domaćem tržištu zabilježen međugodišnji rast prometa za 0,2 posto, a na stranim tržištima za 1,8 posto. Kumulativni podaci za prvih osam mjeseci ove godine, izračunati iz kalendarski prilagođenih indeksa. ipak su u plusu, odnosno promet industrije u tom razdoblju bio je za 7,4 posto veći nego u prvih osam mjeseci lani.
Promatra li se prema glavnim industrijskim granama, u osmom mjesecu ove godine ukupna je prodaja kapitalnih proizvoda pala za najvećih 12,4 posto u odnosu na isti mjesec lani, dok je promet energijom smanjen 5,1 posto. Prodaja netrajnih proizvoda za široku potrošnju istovremeno je porasla za 3,3 posto, trajnih proizvodima za široku potrošnju za 5,7 posto, a intermedijarnih proizvoda za najvećih 7,2 posto.
foto:dreamstime.com
www.vzaktualno.hr/poslovni.hr