Nesreća koja se dogodila rano ujutro u srijedu kod naplatnih kučica u Zaprešiću, u kojoj je poginuo 20-godišnjak, komentirao je i prometni stručnjak Željko Marušić pritom istaknuvši kako je poseban problem to što je 20-godišnjak legalno mogao voziti automobil snažniji od 200 KS.
Kako je rekao Marušić, zbog spoznaje da može bez rizika kažnjavanja najteže kršiti prometne propise, 20-godišnjak je vozio Audi TT i to brže od 200 km/h, prekasno je uočio naplatne kućice, nakon neuspješnog kočenja, brzinom oko 90 km/h zabio u naplatne kućice kod Zaprešića.
Istraga će pokazati je li bio vezan pojasom jer karoserija upućuje da je udarac mogao i preživjeti. Istraga će također pokazati i da li je bio pod utjecajem alkohola i/ili nedopuštenih substanci te je li koristio mobitel.
- Poseban je problem što je 20-godišnjak legalno mogao voziti automobil snažniji od 200 KS - rekao je Marušić te istaknuo kako je ova nesreća pokazatelj da je potrebno nekoliko mjera.
Potrebno je povećati izvjesnost kažnjavanja, prvenstveno premrežavanje prometnica radarskim kamerama koje bilježe najteže prekršaje, što bi istodobno rasteretilo policiju
Policija bi trebala u ranim jutarnjim satima, posebice vikendom, pojačano i ciljano pokrivati dionice kojima se vraćaju ili voze osobe s prethodnog tulumarenja.
Potrebno je uvesti propis "Mladi vozač" za osobe do 24. godine za koje bi vrijedilo ograničenje snage vozila od 70 kW (95 KS) do 21. godine i 85 kW (116 KS) do 24. godine, samo za privatne vožnje u privatnim vozilima i “privremene vozačke dozvole”, uz definiranje uvjeta (sigurnog ponašanja u prometu) za dobivanje trajne vozačke dozvole.
Kao posljednju mjeru, Marušić navodi da je brzinu na autocestama, od 22 do 6 sati, potrebno ograničiti na 100 km/h.
vzaktualno.hr/Željko Marušić