Sa 615 glasova za, 24 suzdržana i 48 proti, prihvaćena je rezolucija Europskog parlamenta o sigurnosti na cestama EU, a u rezoluciji se napominje kako godišnje u Uniji u prometu život izgubi oko 22.700 ljudi, dok oko 120.000 zadobije teške ozlijede.
Napredak u smanjivanju stope smrtnosti u EU u posljednjih godina stagnira te Unija nije ispunila svoj cilj da se u razdoblju od 2010. do 2020. broj smrtnih slučajeva na cestama prepolovi (stopa smrti na cestama pala je za 36 posto), napominje se, a prenosi Index.
Zastupnici su upozorili kako je prekoračenje brzine ključni faktor u oko 30 posto smrtonosnih sudara na cesti. Smatraju da bi Komisija stoga treba preporučiti primjenu sigurnih ograničenja brzine, poput automatske primjene najveće dopuštene brzine od 30 km/h u stambenim područjima i područjima s puno biciklista i pješaka.
Kako bi se dodatno promicala sigurnost na cestama, zastupnici također inzistiraju na nultoj toleranciji vožnje pod utjecajem alkohola, ističući kako je alkohol bio prisutan u oko 25 posto svih smrtnih slučajeva na cestama, piše Index.
Europarlamentarci traže od Komisije da razmotri uvođenje zahtjeva za opremanje mobilnih i elektroničkih uređaja vozača opcijom "sigurnog načina vožnje". Dodaju kako bi se za kupovinu automobila s najvišim sigurnosnim standardima trebali ponuditi porezni poticaji i privlačni paketi osiguranja motornih vozila.
vzaktualno.hr/index.hr