Graničar je tradicionalna igra koju su mnogi od nas igrali u djetinjstvu, a mnogi ju i danas igraju, ne samo u svoje slobodno vrijeme, već i na satovima tjelesnog odgoja u školama. No sada postoje i znanstveni dokazi da je, osim zabavne igre, graničar sredstvo ugnjetavanja i dehumaniziranja drugih.
Skupina kanadskih istraživača izradila je studiju koja bi trebala biti objavljena uskoro, a u kojoj tvrde da je graničar legalizirano nasilje te da mnogi učenici ovu igru uopće ne vole ili ju čak i mrze.
Istraživači su promatrali različite srednjoškolce i ispitivali ih o tome kako igraju igru i što osjećaju tijekom i nakon nje. Većina im je djece odgovorila da je to igra koju uopće ne vole, štoviše, mrze je.
Pedagoginja i profesorica na kanadskom Sveučilištu British Columbia, Joy Butler, tvrdi da se graničar - igra čiji je cilj izbaciti iz igre suparničkog igrača pogotkom lopte, više ne bi trebao igrati na satu tjelesnog, piše Cbc.ca, a prenosi RTL. Do zaključka da je riječ o 'opresivnoj' i dehumanizirajućoj' igri došli su istraživanjem u kojemu su učenike ispitivali kako se osjećaju tijekom igranja graničara.
Profesori s kojima je porazgovarala kazali su joj kako je graničar zabavan način poticanja učenika na tjelovježbu te da ih dobro oblikuje za stvaran život, no ona se s time ne slaže.
- Ta je igra pandan legaliziranom nasilničkom ponašanju - tvrdi Butler.
Napominje da se ne zalaže za potpunu zabranu ove igre u školama, što je dio njih u SAD-u već učinio, nego da nastavnici sami shvate da se graničar ne bi trebao igrati te da posvete pažnju učenicima koji se uvijek skrivaju u pozadini, umjesto da u fokus stavljaju one najglasnije koji se zadovoljavaju „skidanjem ljudskih meta”.
Stephen Berg, profesor na istom Sveučilištu prisjetio se kako je odrastao obožavajući graničara, igre koju su njegovi nastavnici nazivali ‘ubojitom’ loptom. Nakon što je postao nastavnik, njegovo se mišljenje promijenilo.
- U školama puno govorimo o ljubaznosti, dobroti i empatiji, a onda ti termini na tjelesnom ostaju izvan dvorane. Pomalo je to kontradiktorno onome što djecu učimo na nastavi - kazao je Berg koji se slaže kako postoje brojne aktivnosti koje mogu zamijeniti graničara, prenosi RTL.
foto:;arhiva
vzaktualno.hr/RTL