Župan Krapinsko-zagorske županije, Željko Kolar u društvu ravnatelja Županijskih cesta Krapinsko-zagorske županije, Stjepana Sirovca, gradonačelnice Grada Zlatara, Jasenke Auguštan-Pentek i društvu predsjednika SDP-a, Siniše Hajdaša-Dončića obišao je radove na sanaciji još jednog klizišta, ovog puta u Zlataru u naselju Škrbinci, između Donje i Gornje Batine. Ukupna vrijednost radova iznosi više od 932 tisuće kuna, a izvođač radova je Ciglenica iz Zaprešića.
Kolar je istaknuo kako je najveći problem većih klizišta gubitak mostova!
– Izuzetno je bitno da većina u Županijskoj skupštini bude svjesna tog problema i mi ćemo se, obzirom na izrazito niske kamate kreditno zadužiti na minimalno 30 milijuna kuna jer bi na taj način mogli asfaltirati nekih 40 do 45 kilometara ovakvih cesta u kraćem vremenskom roku, a da ne bi ugrozili sve predviđene investicije. Siguran sam da će nakon izbora biti sluha za jednu takvu odluku, a sistem će biti isti. ŽUC je pripremio prioritete po svim gradovima i općinama. Nakon izbora, ravnatelj Sirovec će obići sve načelnike i gradonačelnike, predočiti im dokumentaciju i prioritete koje imamo spremne i nakon što postignemo konsenzus oko toga, idemo sa zahtjevom prema Županijskoj skupštini za kreditno zaduženje – rekao je Kolar i napomenuo kako je to model koji se sprovodio i do sada.
– Sve je javno, sve je transparentno i vjerujem da je to jedini način na koji se ovakve investicije mogu napraviti. Prema tome, prvi potez na prvoj radnoj Skupštini biti će takav zahtjev – poručio je Kolar i istaknuo kako stopiranje realizacije projekata ne dolazi u obzir.
Sirovec je istaknuo kako je u posljednjih nekoliko godina došlo do značajnih oštećenja na upornjacima i krilima mosta, na županijskoj cesti od Gornje Batine prema Donjoj Batini. Naglasio je kako ovakvi projekti direktno utječu na sigurnost u prometu.
– Morali smo pristupiti izradi projektno-tehničke dokumentacije i samim time krenuti s rušenjem starog propusta, kako bismo mogli izvesti novi betonski propust, svijetlih otvora 6,4 metara, ukupne duljine 9,60 metara. Uz njega, izgraditi će se i pješačka staza, a uz to doći će i do uređenja samog korita u zoni novog propusta. Zbog tehničkih razloga ovu dionice ceste morali smo zatvoriti i promet se odvija okolnim dionicama – rekao je Sirovec i uputio apel mještanima Grada Zlatara.
– Ovim putem apeliram i molimo mještane za strpljenje i da to u nekom najkraćem roku svi zajedno uspijemo odraditi i samim time novi propust pustiti u promet na radost svih mještana – poručio je Sirovec na kraju.
Auguštan-Pentek na početku svog obraćanja uputile za zahvalu KZŽ-i i ŽUC-u koji su u protekle 4 godine za Zlatar izdvojili preko 11 milijuna kuna za sanacije cesta i mostova.
– Još puno toga imamo za napraviti zato jer Grad Zlatar obuhvaća najveće područje na području KZŽ i puno je cesta koje trebamo i mislimo sanirati. Isto tako, ŽUC se uključila i u nogostup, drugu fazu u Varaždinskoj ulici. Odluka o odabiru izvođača nakon javne nabave je završena, čeka se da se potpiše ugovor s izvođačem radova, a nakon toga i rekonstrukcija cijele ceste u Varaždinskoj ulici odnosno te dionice gdje će bit završen nogostup. Ovo je jedan od mostova u lošem stanju na području Grada Zlatara tako da se radi na još jednoj projektnoj dokumentaciji u Bregovitoj ulici s mostom – objasnila je Auguštan-Pentek i podsjetila kako se svake godine na području Zlatara izgradi jedan novi most te da dosadašnja dinamika upućuje na skoru obnovu svih mostova Grada Zlatara.
Hajdaš-Dončić napomenuo je kako je vrlo bitno da koalicijska lista SDP-a dobije većinu u županijskoj skupštini kako bi skupština odmah mogla donijeti odluku o konkretnom zaduženju ŽUC-a.
– To je bitno jer ove ceste najviše koriste građani KZŽ. Potrebne su nove ceste zbog sustava koji nije dobar, zbog sustava financiranja ŽUC-a koji imaju mali državni prihod i bez županije je nemoguće uzeti kredit. Kredite uzimaju svi, to je normalno. Kao što danas obnavljamo ovaj most u Ščrbincu i Donjoj Batini tako vjerujem da se i većina lokalnih prometnica u sljedeće 4 godine na području KZŽ može obnoviti – poručio je Hajdaš-Dončić.
Ugovorni rok završetka radova je 15. srpnja, no obzirom na dinamiku obavljanja radova i usprkos nepovoljnim vremenskim uvjetima završetak radova očekuje se i prije!
mčaržavec/vzaktualno.hr