Predsjednik varaždinskog gradskog SDP-a i zamjenik gradonačelnika Miroslav Marković i gradski vijećnik Bruno Ister govorili su na prvoj konferenciji za medije od preuzimanja upravljanja gradom.
Marković je rekao da će uskoro doći prvih sto dana nakon izbora, iako nisu imali ni stotinu minuta za odmor.
– Mislim da smo u ovom kratkom vremenu upravljanja gradom svima pokazali da se ovim gradom više ne vlada, nego se upravlja. U ovom se razdoblju događaju strahovite opstrukcije, prozivaju nas da ne radimo, da se ništa novog nije napravilo, ali praksa to demantira. SDP se od početka zalagao za promjene koje su se već počele dešavati – rekao je Marković.
Dodao je da su već na prvoj radnoj sjednici za sve učiteljice i učitelje u produženom boravku donijeli odluku kojom se primaju u radni odnos na neodređeno vrijeme, a Grad je preuzeo financiranje oko njih, te da su uveli pilot projekt u Hrvatskoj da se u svim školama uvedu besplatne higijenske potrepštine za djevojčice od 5. do 8. razreda kojima je to potrebno.
Najavio je promjenu odluke o parkiranju na sutrašnjoj sjednici Gradskog vijeća pa u Trakošćanskoj ulici nakon 13 sati neće biti naplate parkiranja, a ispred ulaza u varaždinsku bolnicu nakon 15 sati. Rekreativci na Slobodi će također poslije 15 sati moći besplatno parkirati.
Najavio je traženje lokacije i izgradnju zgrade u kojoj će biti stanovi za najam mladih obitelji.
– Pokušat ćemo napraviti da to ide sufinanciranje preko APN-a i naših Gradskih stanova, a planiramo i iz proračuna financirati dječji vrtić u prizemlju te zgrade, da to bude pokazna cjelina možda i za cijelu Hrvatsku. Da pokažemo da želimo da naši mladi kojima su krediti strahovito skupi, da im omogućimo da žive u kvalitetnom okruženju, da mogu ostati tu, ali da se dovode u dužničko ropstvo – rekao je Marković.
O problematici lokaciji mini tržnice u Ulici Vilka Novaka, Marković je rekao da su primili peticiju sa 185 potpisa sugrađana protiv devastacije zelene površine. Kazao je da su taj projekt naslijedili, ali ne žele da propadne.
– U POS-u su se građani opravdano pobunili jer ih nitko nije obavijestio. Prošli smo cijeli grad i zaključili da je na tom dijelu lokacija na kojoj bi građani, u kvartu koji je odsječen od ostatka grada, mogli kupovati domaće proizvode. Veći je problem onih koji tamo piju i ostavljaju smeće. Dječje igralište ostaje gdje je, a u sljedećih godinu dana riješit ćemo i pitanje manjka sadržaja i zelenih zona u tom kvartu s novim stambenim zgradama – rekao je Marković.
Zamjenik gradonačelnika kazao je i da s projektnim partnerima, Reformistima i Budimo grad, razgovaraju o upravljanju gradom i da ne postavljaju direktore gradskih tvrtki i ustanova. Dodao je da mijenjaju upravna vijeća i nadzorne odbore, u koja stavljaju stručne osobe, i da se po tome razlikuju od bivšeg gradonačelnika. Kazao je da će se direktori postavljati zakonski, natječajima.
Ister je govorio o zatečenom stanju oko većih komunalnih projekata koji su ostavština bivše vlasti.
– Najveći naš problem su bale u Brezju koje blokiraju gospodarsku zonu za koju svakodnevno dobivamo upite. Bale su pod dva sudska procesa, blokirane, a moramo ih maknuti ako želio osposobiti zonu. Ovih dana nas bivši gradonačelnik prokazuje i javno galami da nezakonito postupamo s balama gradeći servisnu cestu. Dobili smo 20 milijuna bespovratnih sredstava za vrlo važan projekt servisne prometnice u Brezju, a na jednom dijelu te prometnice su još uvijek bale. Taj posao smo uspjeli pokrenuti. Došla je inspekcija, vjerojatno po nalogu bivše vlasti, i dobili smo rješenje da se tamo ništa nezakonito ne događa – rekao je Ister.
Podsjetio je na prvi problem koji su zatekli, i riješili, zbrinjavanje tekućeg otpada.
– To je sada pod kontrolom. Radi se na smjeni uprave Čistoće, za koju se nadamo da će to voditi znatno bolje – kazao je Ister.
Dodao je i da se rješavaju manjkavosti hvalevrijednog projekta podzemnih spremnika te da se osposobljava aerodrom, koji je izgubio dozvolu za slijetanje.
Za projekt bivše vlasti o podzemnom rotoru ispod kućanske rampe Ister je rekao da je da nije održiv zbog nedovoljno visine pa neće biti moguć prolazak vatrogasnih vozila.
– Potrošili bi ogroman novac, cca 120 milijuna, a ne bi se mogao promet normalno odvijati. Mi smo osnovali povjerenstvo od uglednih stručnjaka koji će detaljno razmotriti cijelu tu priču. Imamo neke naznake s državne razine gdje bi taj projekt mogao ući kao strateški projekt u cijelu priču ako se uspijemo konsolidirati – rekao je Ister.
– Osobito me ljuti ponašanje bivšeg gradonačelnika koji se bavi niskim udarcima ispod svake razine političkog folklora – završio je SDP-ov gradski vijećnik.
n.kalajdžija / vzaktualno.hr