Aktualno.hr - Čitaj, slušaj, gledaj!
  • Naslovna
  • Politika
  • Gospodarstvo
  • Sport
  • Događanja
  • Crna kronika
  • Hrvatska i svijet
  • PR članak
  • Lifestyle
  • Video
  • Arhiva
  • Home
  • PR članak
  • Shared space – gdje ulice nemaju pravila

Shared space – gdje ulice nemaju pravila

PR članak
11. studenoga 2020.
mirela2
850
Share
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
Sveučilišta Sjever

Od svojih početaka promet u gradovima odvijao se bez signalizacije, a signalizacija na kakvu smo danas navikli zapravo se razvila tek u posljednjim desetljećima.

Većim dijelom 20. stoljeća smatralo se da se povećanje sigurnost u prometu postiže razdvajanjem vozila od ostalih sudionika prometa. Tako je kaldrma postala beton ili asfalt, postavljena je prometna signalizacija, izgrađene su pješačke staze i označeni pješački prijelazi kao dio kolničke površine namijenjen za prelaženje pješaka preko kolnika. Raskrižja su se smatrala previše složena pa su regulirana svjetlosnom prometnom signalizacijom.

usporedba ulica

Los Angeles 1910. godina - Los Angeles 2019. godina

Sigurno je da je ovaj inženjerski pristup uređivanja i standardizacije ulica ima nekoliko prednosti. Otkad je sigurnost prometa postala ozbiljna žarišna točka u prometnom inženjerstvu, ceste su postale mnogo sigurnije. Čak i uzimajući u obzir da se količina prijeđenih kilometara stalno povećava iz godine u godinu, broj prometnih nesreća u razvijenim zemljama se smanjuje.

Vjerojatno nijedan grad na svijetu, niti jedna ulica, je nezamisliva bez prometnih znakova kojima se sudionici u prometu upozoravaju na opasnost koja im prijeti na određenoj cesti ili dijelu te ceste, stavljaju do znanja ograničenja, zabrane i obveze kojih se sudionici u prometu moraju držati i daju potrebne obavijesti za siguran i nesmetan tok prometa. Međutim, vlasti pojedinih malih europskih gradova odlučile su provesti istraživanje i uklonili su sve prometne znakove s cesta.

U takvo istraživanje uključen je grad Drachten iz Nizozemske, njemački grad Bomte i drugi. U Drachtenu se godinu dana ranije dogodilo oko osam nesreća, a nakon uklanjanja prometnih znakova njihov je broj bio nula. Važno je napomenuti da se za godinu dana u Bomteu događalo i do 50 prometnih nesreća, ali nakon što su uklonjeni prometni znakovi, svi problemi su bili riješeni. U gradu postoji samo jedan ulični znak, koji obavještava pješake i bicikliste, koji moraju dijeliti cestu s vozačima. Regulacija prometa je tako svedena na međusobno pregovaranje i poštivanje svih korisnika. Premda zvuči kao okvir za stvaranje potpunog prometnog kaosa, model se pokazao uspješnim. Bez semafora vozači su usporili brzinu i postali obazriviji prema ostalim sudionicima gradskog prometa. Pješaci se osjećaju sigurnije te se život polako vratio u centre pojedinih malih europskih gradova što se vidi na ekonomskim pokazateljima.

ukusporedba

Primjer - Preston - Ujedinjeno Kraljevstvo

Da bi se pristupilo primjeni načela dijeljenog prostora, ulice moraju biti ciljano planirane i opremljene za usporavanje prometa. To zahtijeva primjenu različitih projektnih rješenja, od postavljanja različite teksture na podlozi, uzdignute plohe na pješačkim prijelazima, korištenja različitih boja, podloga i dr., čime se ostvaruje preduvjet da ulica propisuje pravila bolje nego bilo koja prometna signalizacija. Pored toga potrebna je i intenzivna obrazovna kampanja kako bi se svi sudionici upoznali s novim pravilima, no i prometna kultura treba biti na određenom stupnju razvitka. Uz sve negativne utjecaje koje ima današnji promet, javlja se sve snažnija inicijativa za promjene u smislu poboljšanja. Nastala je globalna potreba za provođenjem novih ideja i sustava kojima bi se u budućnosti promijenio negativan utjecaj prometa. Ovaj novi pogled poznat je kao održivi prometni sustav. Ta nova paradigma održivog prometa definira održivi prometni sustav kao sustav koji daje pozitivan doprinos zaštiti okoliša, socijalnoj i ekonomskoj održivosti zajednice.

Ovaj prilog omogućuje Odjel logistike i održive mobilnosti (https://www.unin.hr/tehnicka-i-gospodarska-logistika-kc/opce-informacije/)

vzaktualno.hr

mirela2 3102 Posts   0 Comments

Prethodna Vijest

U Hrvatsku stiže 369 milijuna kuna vrijedna medicinska oprema
Hrvatska i svijet
2020-11-11

Sljedeća Vijest

IVANEČKI PARK Opločuju se parkovne staze, u tijeku postavljanje stupova za javnu rasvjetu
Događanja
2020-11-11
Izdvojeno
U ritmu tradicije i veselja: 26. Šlingani dani stižu u Jalžabet
Događanja
30. lipnja 2025.
Jozica
Gradonačelnici Bosilj i Batinić protiv pripajanja: Varkom i Ivkom vode trebaju ostati odvojeni
Događanja
30. lipnja 2025.
Nikolina Pofuk Bajz
Vikend u Novom Marofu: bicikli, turniri, planinarenje i prvi festival na otvorenom
Događanja
30. lipnja 2025.
Nikolina Pofuk Bajz
Špancirfest ponovno pretvara Varaždin u najveću pozornicu, stižu i korejske rock legende YB i Rolling Quartz
Događanja
30. lipnja 2025.
Nikolina Pofuk Bajz
Video & fotogalerija
Antunovo v Marofu: Tradicija, glazba i zabava ispunili gradske ulice i u nedjelju, ali brojnih sadržaja ima još!
Fotogalerija
17. lipnja 2025.
Povijest Krapine na malo drugačiji način…..
Fotogalerija
8. lipnja 2025.
FOTOGALERIJA Počela Maturantika: Stotine veselih maturanata prošetale Varaždinom
Fotogalerija
21. svibnja 2025.
FOTOGALERIJA Na Uskrsni ponedjeljak, dječje veselje ispunilo Park Velika graba u Sračincu
Fotogalerija
22. travnja 2025.
U Zaboku je svečano otvoren onkološki centar UPMC-a vrijedan 20 milijuna dolara
Fotogalerija
26. ožujka 2025.
Aktualno.hr - Čitaj, slušaj, gledaj!

© 2025 Vox media d.o.o. – za marketing i komunikaciju

Impressum
Uvjeti i pravila korištenja | Izjava o privatnosti i sigurnosti podataka
Cjenik oglašavanja

  • Developed by Online-press ltd.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje iskustvo na našoj web stranici. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u Uvjeti i pravila korištenja i Izjava o privatnosti i sigurnosti podataka

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.

Neophodni kolačići

Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića.

Ukoliko onemogućite ovaj kolačić, mi nećemo moći spremiti vaše postavke. To znači da ćete prilikom svake posjete morati odobriti ili blokirati kolačiće.