Zahvaljujući Uredbi koja zabranjuje geoblokiranje, odnosno preusmjeravanje na internetske stranice na temelju države iz koje dolaze, svi online kupci u Europskoj uniji odsad mogu kupovati pod istim uvjetima bez obzira iz koje su zemlje.
Geoblokiranjem je kupcima bio ograničen pristup 'online' trgovini na temelju državljanstva, prebivališta ili IP adrese, a u ponedjeljak je na snagu stupila "Uredba Europskog parlamenta i Vijeća o rješavanju problema geografskog blokiranja i drugih oblika diskriminacije na unutarnjem tržištu na temelju nacionalnosti, mjesta boravišta ili poslovnog sjedišta klijenata", piše Jutarnji list.
Potrošači u Europskoj uniji sada mogu odabrati s koje internetske stranice žele kupovati robu ili usluge, a da ih se pritom ne blokira ili automatski preusmjeri na drugu internetsku stranicu na temelju države u kojoj se nalaze. Trgovci moraju jednako postupati prema online kupcima iz druge zemlje EU-a i lokalnim kupcima, tj. omogućiti im pristup istim cijenama ili uvjetima prodaje za proizvode poput pokućstva ili elektronike online usluge (npr. cloud) ili usluge smještaja i održavanja internetske stranice prodaju ulaznica za festivale, koncerte i slično, priopćio je Europski parlament.
Očekuje se rast online trgovine
Oko 57 posto građana Europske unije kupilo je nešto od odjeće, namještaja i elektronike preko interneta u 2017. godini, a čak je trećina građana kupila robu i usluge iz drugih zemalja. Stupanjem uredbe na snagu očekuje se da će 'online' trgovina nastaviti rasti, piše Jutarnji.
Prema istraživanju koje je provela Europska komisija, 63 posto internetskih stranica nije dopuštalo građanima EU-a kupnju iz druge članice. Izmjenama nisu obuhvaćeni digitalni sadržaji zaštićeni autorskim pravima poput e-knjiga, glazbe ili online igara, no Europska komisija ima dvije godine da procijeni treba li proširiti zabranu geoblokiranja i na taj sadržaj.
foto: Pixabay
vzaktualno.hr/jutarnji.hr