Prema službenim podacima iz eVisitora, u prvih sedam mjeseci 2018. godine Hrvatska i dalje bilježi rast u dolascima i noćenjima, i to od šest posto, no srpanj u dolascima turista u odnosu na 2017. stagnira, a početak kolovoza bilježi pad od 4 posto, piše portal Novac.hr.
S obzirom na to da se u ovom dijelu godine ostvaruje čak 60 posto svih dolazaka i noćenja, čak i vrlo mali pad turističke aktivnosti u ovim bi mjesecima mogao imati značajan utjecaj na ukupne turističke rezultate.
Hotelijeri su već počeli snižavati cijene, ali je pitanje hoće li im to pomoći. Naime, vidljivo je ponovno jačanje tržišta poput Turske, Tunisa i Egipta, država kojima je Mediteran posljednjih godina, zbog loše geopolitičke situacije, “uzimao” goste i kapitalizirao na njihovu turističkom potopu. Prema trenutno dostupnim podacima, Turska je u prvih šest mjeseci ove godine ostvarila rast broja dolazaka i noćenja u iznosu od 30 posto, procjene za Egipat govore o rastu od 40 do 50 posto, a Tunis je u prvom tromjesečju ove godine ostvario rast broja turista u iznosima od oko 20 posto.
Hrvatska je mnogima preskupa
Njemačke turističke organizacije svojim turistima u Turskoj nude petodnevna putovanja u Antaliju po prosječnim cijenama između 300 i 500 eura, s all inclusive ponudom u hotelima, uračunatim letom i pristojbama. S druge strane, takvo isto putovanje u Zadru Nijemac će morati platiti između 700 i 1000 eura, a pritom će za vanpansionsku potrošnju morati izdvojiti znatno više nego kod naših konkurenata.
Primjerice, obrok u fast food restoranu tipa McDonald’sa u Antaliji stoji 16 lira, odnosno 19 kuna, a večera za dvoje u koju je uključeno predjelo, glavno jelo, čaša vina i desert je oko 140 lira ili 170 kuna. Cappuccino stoji 11 lira ili 14 kuna, a pivo u kafiću prosječno stoji 15 lira, to jest 18 kuna.
S druge strane, burger u zadarskom McDonald’su košta tridesetak kuna, a za večeru od tri slijeda i čašu vina za dvoje gost mora izdvojiti otprilike 250 kuna.
Nedavno je i portal Aktualno.hr pisao o gotovo nevjerojatnim cijenama u Hvaru gdje se kuglica sladoleda prodaje po 14, jumbo pizza 240, hamburger s krumpirima 165 kuna, dok za tri decilitra točene pive gost mora izdvojiti čak 29 kuna.
Konzultantica Sanja Čižmar iz tvrtke HD Consulting upozorava da jednomjesečna stagnacija turističkih rezultata još uvijek nije signal za brigu, ali dodaje kako je domaće tržište još u svibnju ove godine bilo upozoreno da istočnomediteranska tržišta u prvom i drugom kvartalu bilježe rast bookinga od 40 do čak 90 posto te nude akcije s kakvima se Hrvatska teško može boriti.
vzaktualno.hr/novac.hr