Kako bi stali na kraj onime što smatraju dezinformacijama na temu klimatskih promjenama, Google će s početkom studenoga onemogućiti ,onima koje okarakteriziraju kao ‘protivnike’ klimatskih promjena, monetizirati sadržaj i prikazivati oglase, prenosi Jutarnji list.
Kako poručuju iz Googlea, odlučili su zabraniti sadržaj koji je u ‘suprotnosti sa znanstvenim istraživanjima’. Prilikom uvođenja novih pravila Google se savjetovao s UN-ovim stručnjacima za klimatske promjene. Nova se pravila odnose na oglašivače, izdavače i kreatore sadržaja koji u na svojim stranicama pokušavaju promicati dezinformacije o klimatskim promjenama, kao i na kreatore sadržaja s YouTubea koji pokušavaju unovčiti svoje videozapise širenjem dezinformacija o klimatskim promjenama.
Zabrane će obuhvatiti one iskaze u kojima stoji kako su klimatske promjene ‘prijevara’ i ‘obmana’, zatim one tvrdnje koje negiraju dugoročne ekološke promjene i tvrdnje koje zanemaruju značajne čimbenike klimatskih promjena, poput emisije stakleničkih plinova ili doprinosa čovječanstva klimatskim promjenama.
– Posljednjih je godina sve veći broj naših partnera za oglašavanje i izdavača koji izražavaju zabrinutost zbog oglasa koji se prikazuju ili promiču netočne tvrdnje o klimatskim promjenama. Oglašivači jednostavno ne žele da se njihovi oglasi prikazuju pored takvog sadržaja, a izdavači i autori ne žele da se oglasi koji promiču takve tvrdnje pojavljuju na njihovim stranicama ili videozapisima – navodi se u Googleovoj objavi.
YouTube (koji je u vlasništvu Googlea) prošli tjedan isto tako je najavio kako će zabraniti sav sadržaj antivaksera, dok su u listopadu prošle godine zabranili širenje dezinformacija o cjepivu protiv koronavirusa. Usprkos ovome potezu, koga će zasigurno dobar dio dobar dio zastupnika Europskog parlamenta pozdraviti, EU i Google vode borbu na nekoliko frontova.
Europarlamentarci su pozvali Komisiju da protiv Googlea podnese protumonopolske prijave zbog zlouporabe dominantnog položaja u drugim specijaliziranim uslugama pretraživanja, uključujući lokalno pretraživanje. Također predlažu da Parlament ima aktivniju ulogu u političkoj raspravi o politici tržišnog natjecanja, među ostalim tako da organizira javno saslušanje s glavnim direktorima GAFA-e (Google, Amazon, Facebook, Apple) o njihovim korporativnim strategijama u području tržišnog natjecanja i poreznih praksi.
vzaktualno.hr/jutarnji.hr