Trgovački lanci tjednima su na udaru krize; radno vrijeme im je ograničeno, higijenski i sigurnosni standardi visoko postavljeni, ali dosljednost u poslovanju i komunikaciji s kupcima donosi im rezultate i određuje budućnost. U toj budućnosti važno je znati kakvo nas ponašanje potrošača u novoj svakodnevnici očekuje.
Agencija Nielsen, javlja Dnevnik Nove TV, donosi rezultate analize prodaje prehrambenih i drogerijskih kategorija
Prema globalnom istraživanju agencije Nielsen ponašanje potrošača u pandemiji koronavirusa ima šest faza. U Hrvatskoj smo od prvog slučaja zaraze 25. veljače pa do danas prošli kroz 4 faze. Živimo u petoj, iščekujemo šestu, novu normalu, navodi Dnevnik Nove TV.
Zanimljivi trendovi u maloprodaji u odnosu na isto razdoblje prošle godine, košarica prehrambenih i drogerijskih kategorija (proizvoda) narasla je u prosjeku za čak 20 posto. Kako se širila epidemija, tako je rasla i prodaja pa smo prvi vrhunac imali krajem veljače, rast prodaje skočio je za 21,4 posto.
Potom su Hrvati masovno krenuli gomilati zalihe i spremati se na ritam karantene. Vidi se to i na trendovima - i u tjednima od 9. ožujka prodaja je u odnosu na lani bila i 66 posto veća!
Kada smo napunili smočnice i minimalizirali kretanja, sve se nekako smirilo pa je ukupna prodaja krajem trećeg mjeseca bila 2 posto niža nego u istom razdoblju prošle godine. Nadoknada je krenula u Velikom uskrsnom tjednu pa je krivulja uzlazna.
Među prehrambenim artiklima koji su se najviše kupovali, apsolutni rekorder je brašno koje je u jednom tjednu doseglo povećanje od 410 posto u odnosu na godinu ranije. Slijedi ga riža s više od 300 posto, a potom prašci za pripremu kolača koji su se pozicionirali ispred tjestenina s 221 posto porasta.
U kategoriji osobne njege i sredstava za kućanstvo, sapuni su zabilježili rast od 232 posto, vlažni toaletni papir bio je traženiji od običnog. Sjećamo se svi - toaletni papir je zbog potražnje, točnije sklonosti gomilanja zaliha, bio predmet mnogih pošalica, a skok je iznosio svega 162 posto u odnosu na lani.
Cijeli članak pročitajte OVDJE
vzaktualno.hr(novatv