Ovogodišnje izdanje Špancirfesta nastavilo je tradiciju kontinuiranog rasta te dodatno učvrstilo položaj festivala kao jedne od najznačajnijih kulturno-turističkih manifestacija u Hrvatskoj.
Prepoznatljivom kvalitetom sadržaja, organizacijom i posjećenošću festival je potvrdio reputaciju istinskog brenda grada Varaždina, čiji se značaj proteže daleko izvan nacionalnih okvira.
Rast u gotovo svim segmentima
Varaždinom je za vrijeme festivala, od 22. do 31. kolovoza španciralo 290 tisuća posjetitelja. Podaci iz sustava eVisitor u tom razdoblju bilježe 3 507 dolazaka i 7 435 noćenja, što je porast od 7,2 posto u dolascima i 8,2 posto u noćenjima u odnosu na prošlu godinu. Strani gosti činili su 65 posto ukupnog broja posjetitelja, najviše ih je stiglo iz Njemačke, Bugarske, Austrije, Slovenije i Srbije, a u Varaždinu su tijekom Špancirfesta boravili gosti iz čak 60 zemalja svijeta.
Prema podacima Porezne uprave Varaždin, tijekom desetodnevnog trajanja festivala u gradu je generiran promet od 15,1 milijuna eura u ugostiteljstvu, trgovini i pružanju smještaja, što predstavlja povećanje od 11,3 posto u odnosu na prethodnu godinu uz povećanje i broja fiskaliziranih računa.
Održano je 550 programa od kojih je gotovo 250 bilo glazbenih, uključujući i 12 koncerata na dvije velike pozornice, osamdesetak uličnih performansa, gotovo 200 izlagača, kreativaca i umjetnika predstavilo se na brojnim lokacijama, a u Parku kreative organizirano je čak 170 radionica.
Posebna pažnja posvećena je mobilnosti i pristupačnosti pa su tako besplatna parkirališta bila dostupna na četiri lokacije s kojih je organiziran besplatan javni gradski prijevoz do središta grada, a tu je pogodnost iskoristilo nešto više od 3000 posjetitelja. Iako je ta brojka manja nego prošle godine, pokazuje potencijal da se u sljedećim izdanjima festivala dodatnim aktivnostima još više potiče korištenje javnog gradskog prijevoza.
Promocija i medijska vidljivost
Uspjehu festivala doprinijela je i dvomjesečna promotivna kampanja koja je zabilježila ukupni doseg od 1,5 milijuna jedinstvenih korisnika, dok je festivalski sadržaj na svim kanalima komunikacije pregledan čak više od 11 milijuna puta. Službena internetska stranica festivala od početka godine do kraja kolovoza zabilježila je gotovo dva milijuna pregleda, što je na razini prošle godine i potvrđuje interes javnosti za festivalske sadržaje.
Srce Špancirfesta su - ljudi
Prava snaga Špancirfesta oduvijek su bili - ljudi. Iza brojki, statistika i nezaboravnih doživljaja koje svake godine donosi Špancirfest stoji trud mnogih, od djelatnica Turističke zajednice grada Varaždina, vanjskih suradnika i volontera, do tehničkih i produkcijskih ekipa, elektroinstalatera, zaštitara, djelatnika brojnih ustanova i partnerskih tvrtki. Veliku podršku festivalu pružaju Grad Varaždin, Hrvatska turistička zajednica, Turistička zajednica Varaždinske županije, Koncertni ured Varaždin te brojni sponzori, od kojih su mnogi vjerni festivalu od samih početaka.
Brigu o nesmetanom odvijanju stotina programa svake godine preuzimaju i gradske službe i odjeli - Čistoća, Parkovi, Upravni odjel za gradnju i komunalno gospodarstvo, Upravni odjel za gospodarske djelatnosti, Javna vatrogasna postrojba te Zavod za hitnu medicinu Varaždinske županije i Policijska uprava varaždinska. Zahvaljujući trudu svih navedenih, ali i odgovornosti samih posjetitelja, Špancirfest je prošao bez većih incidenata i prekršaja, a tijekom trajanja manifestacije, prema izvješću PU varaždinske nije došlo do ugrožavanja sigurnosti ljudi i imovine.
vzaktualno.hr