Posljedice prometnih nesreća u kojima sudjeluju vozači mopeda i motocikala mogu biti vrlo teške i u dosta slučajeva završavaju sa smrtnim posljedicama.
U proteklom razdoblju ove godine na prometnicama na području Varaždinske županije dogodile su se 22 prometne nesreće u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikala. U tim prometnim nesrećama smrtno su stradale četiri osobe, dvije su zadobile teške tjelesne ozljede, dok je 11 osoba lakše ozlijeđeno.
Vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu.
No, i zbog svog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i sami motociklisti sudjeluju u teškim prometnim nesrećama u kojima, u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.
PU VARAŽDINSKA UPOZORAVA!
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
-ne nose zaštitne kacige,
-kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
-precjenjuju svoje vozačke sposobnosti te istovremeno podcjenjuju opasnosti u prometu, dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
-provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
-voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
-uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
-oduzimaju im prednost prolaska,
-prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
-skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,
-prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja, s obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama, mogu ostvariti jako velika ubrzanja.
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
-prije vožnje očistite vizir, stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnite,
-uz zaštitnu kacigu, koristite i drugu zaštitnu opremu poput jakne, hlača, štitnika, čizmi i rukavica,
-zbog manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nosite svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
-provjerite tlak u gumama,
-upalite dnevno ili kratko svjetlo,
-ne upravljajte pod utjecajem alkohola ili droga,
-poštujte dopuštena ograničenja brzine,
-prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti, stanju i karakteristikama ceste,
-prilikom vožnje u skupini, vozite u slijedu jedan iza drugoga,
-ne vozite slalom između vozila,
-kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne ispitujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla,
-predviđajte poteze vozača (drugih) automobila,
-vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
-vozite sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se krećete kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
-poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći da svi sudionici budu sigurni u prometu.
vzaktualno.hr