Električnih romobila svakim je danom sve više, brzi su, nečujni, a mogu biti i vrlo opasni
U Hrvatskoj za vožnju romobila nije potrebno imati vozačku dozvolu, kacigu, ni reflektirajući prsluk, iako im brzina može doseći i 40 kilometara na sat. I dok se u mnogim europskim zemljama vodi rasprava gdje električni romobili mogu voziti, Ustavni sud u Hrvatskoj odlučio ga je svrstati među pješake. To znači da se to pomoćno pješačko sredstvo može voziti po pločniku i nema obavezu kretanja po biciklističkim stazama.
U drugim je europskim zemljama ovakav način prijevoza postao pravi problem, pa je tako nedavno Visoki dom njemačkog parlamenta Bundesrat potvrdio prijedlog ministra prometa da se električnim romobilima zabrani kretnje pločnikom. Njemačka je tako postala još jedna u nizu zemalja koje su donijele takvu odluku. Vozač mora biti stariji od 14 godina, a ograničenje brzine je 20 km/h.
Električni romobili ozakonjeni su u Njemačkoj u lipnju no prošlog je mjeseca policija u Berlinu izvjestila kako je zabilježila 74 nezgode u kojima su oni sudjelovali tijekom prva tri mjeseca otkako su legalizirani. U 65 slučajeva pokrenuta je istraga zbog sumnje na vožnju u pijanom stanju.
Francuska je prošlog tjedna zakonski uredila korištenje električnih romobila i sličnih naprava uvodeći time zabranu njihova prometovanja pješačkim stazama, autocestama i seoskim cestama. Ta prometala sve su više sastavni dio svakodnevnice na cestama u Francuskoj iako do sada nije bilo zakona koji bi regulirao njihovu uporabu, piše tportal.
Odluka ih definira kao "osobne motorizirane pokretne naprave" i ograničava brzinu kojom se mogu kretati na 25 kilometara na sat. Predviđeno je kako će ih se koristiti na biciklističkim stazama i na cestama po gradovima na kojima je brzina ograničena na 50 kilometara na sat. Minimalna dobna granica za vozače je 12 godina.Gradske vlasti Pariza ranije su zabranile vožnju ili parkiranje električnih romobila na pješačkim stazama.
foto: Youtube
vzaktualno.hr/tportal