U posljednjih godinu dana hrvatsko online tržište doslovno su preplavile dvije kineske aplikacije – Temu i Shein. Nude tisuće proizvoda po nevjerojatno niskim cijenama, često s besplatnom dostavom i gotovo svakodnevnim akcijama. No jedno pitanje sve češće se nameće: kupujemo li više s Temua ili Sheina – i zašto uopće toliko kupujemo?
Na društvenim mrežama, forumima i u svakodnevnim razgovorima sve češće se spominju iskustva narudžbi s ovih dviju aplikacija. Dok je Shein popularniji među onima koji traže trendovitu, jeftinu odjeću, Temu je preuzeo vodstvo kad je riječ o sitnicama za kućanstvo, elektronici i “svemu što vam nikad nije trebalo – ali ste svejedno naručili”.
Shein: raj za modne ovisnike
Shein već godinama privlači mlađe korisnike, osobito žene, koje na toj platformi pronalaze jeftine modne komade. Brza izmjena kolekcija, stalni popusti i personalizirane preporuke stvaraju osjećaj da je “sad pravo vrijeme za narudžbu”. I tako – košarica se puni.
Temu: “Aplikacija u kojoj ne znaš što ti treba dok to ne vidiš”
S druge strane, Temu je brzo preuzeo pažnju šireg profila korisnika. Od kuhinjskih dodataka, tehnoloških gadgeta, igračaka, alata, pa sve do kozmetike – sve je dostupno za svega nekoliko eura. Aplikacija ne samo da prikazuje proizvode, nego vas nagovara da nastavite. Popusti, odbrojavanja, dnevne nagrade – sve je osmišljeno da izazove osjećaj hitnosti.
Što više koristite – Temu ili Shein?
To pitanje danas sve češće postavljaju i sami korisnici. Na prvu se čini kao bezazleno uspoređivanje, no iza njega stoji ozbiljniji problem – rastuća emocionalna ovisnost o online kupnji.
I dok je nekad kupovina bila planirana, danas je sve češće kompulzivna. Mnogi priznaju da naručuju iz dosade, iz potrebe za uzbuđenjem, pa čak i kao oblik nagrade nakon napornog dana. Dolazak paketa više nije samo logistički trenutak – to je emocionalni “high”.
Klik po klik – do navike
Bez obzira na to koju aplikaciju više koristimo, obrazac je isti: jeftin proizvod, brz klik, kratko zadovoljstvo – pa opet iznova. No sve češće se postavlja pitanje: kupujemo li ono što nam treba ili ono što aplikacija kaže da nam “ne smije promaknuti”?
Temu i Shein nisu nužno zlo. Za mnoge su korisne platforme koje nude proizvode po povoljnijim cijenama. No kad se narudžbe pretvore u svakodnevni ritual, a potreba da “nešto stigne poštom” postane važnija od samog proizvoda – vrijeme je da stanemo i preispitamo svoje navike.
Zato pitamo i vas – kupujete li više s Temua ili Sheina – i možete li uopće prestati?
msopek/vzaktualno.hr