Najveći svjetski online trgovac Amazon pod utjecajem pandemije svoj je promet povećao za 38 posto. Zahvaljujući inovacijama u maloprodaji, brojka od 280 milijardi porasla je na nevjerojatnih 386 milijardi dolara. Iako online trgovine nisu novost, maloprodaja namirnica do sad je većinom ostala u fizičkom svijetu, no s pojavom pandemije promijenio se i način na koji kupujemo namirnice, piše poslovni.hr
I dok su se neki u online kupnji prvi put okušali tek za vrijeme pandemije, drugi su iskoristili mogućnost brze prilagodbe te se odlučili na inovacije koje donose promjene u industriji u kojoj nije bilo tektonskih promjena od izuma supermarketa. Rezultati istraživanja u navikama potrošača pokazatelj su da je za ostanak na tržištu nužno mijenjati način poslovanja i korištenjem digitalnih tehnologija prilagođavati se potrebama kupaca.
Istraživanja provedena u Hrvatskoj na samom početku pandemije pokazala su porast korištenja e-trgovine i promjenu navika potrošača.
Tijekom pandemije 60,7 posto ispitanika uglavnom bira kupnju putem interneta, ali 39,3 posto njih ostalo je pri tradicionalnom odlasku u trgovinu. Jednom tjedno u trgovinu se odlučilo otići čak 55 posto ispitanika, dok je njih 13,6 posto to radilo nekoliko puta tjedno. Da bi se informirali o proizvodima i uslugama prije kupnje, 67,9 posto ispitanika koristi platforme za informiranje kao što je Google.
Trendovi u svijetu pokazatelj su da nas u budućnosti čekaju praktična rješenja poput self check outa i korištenja robota pri kupnji. Neka od tih rješenja predstavili su i poznati maloprodajni lanci bliski Hrvatima, dok se kod nas tek očekuje modernizacija industrije.
Globalna pandemija ubrzala je proces promjena u maloprodajnoj industriji. Učestalo beskontaktno plaćanje, koje postaje sve veća preferencija kupaca, smanjilo je potrebu za kontaktom, dok je korištenje inovacija u trgovini pokazatelj nužnosti digitalne transformacije, koja neće zaobići niti hrvatsko tržište.
Foto: ilustracija
vzaktualno.hr/poslovni.hr