U prostorijama Službe civilne zaštite Krapina održana je konferencija za medije povodom obilježavanja Dana europskog broja 112. Tom je prilikom istaknuto kako Ravnateljstvo civilne zaštite obuhvaća pet područja djelovanja i to zaštitu i spašavanje, eksplozivne atmosfere, radiološku i nuklearnu sigurnost, razminiranje i inspekcije.
Kroz mrežu županijskih centara, broj 112 je na usluzi svim građanima Republike Hrvatske i stranim državljanima koji putuju ili borave na području Republike Hrvatske u slučaju prirodnih ili tehničko - tehnoloških nesreća ili prijetnji koje ugrožavaju život, zdravlje ljudi, imovinu ili okoliš. Poziv na broj 112 je potpuno besplatan, a centar radi 24 sata na dan, sedam dana u tjednu, 365 dana u godini.
Tijekom prezentacije rada Službe civilne zaštite Krapina navedeno je kako su tijekom 2022. godine zaprimljena 24.563 poziva, što je povećanje u odnosu na 2021. godinu. kada je zabilježeno 23.707 poziva. Također, u 2022. godini povećao se broj poziva mobitelom, a ono što je pozitivno, svakako je činjenica da se broj zlonamjernih poziva značajno smanjio. Naime, u 2021. godini evidentirana su 259 takva poziva, dok je pak u 2022. godini bilo njih samo devet. Ovakvu situaciju tumače kao rezultat stalnih edukacija i prezentacija broja 112 zahvaljujući kojima su ljudi shvatili njegovu važnost.
Voditelj Službe civilne zaštite Krapina, Miro Klasiček objasnio je kako se tijekom prethodne godine najveći broj poziva odnosio na covid pozive.
- Od važnijih događaja u prošloj godini izdvojio bih događaj u Termama Tuhelj, zatim požar tvornice u Oroslavju, a 2023. godina započela nam je s olujnim nevremenom odnosno s velikim količinama snijega koje su nam donijele dosta problema - kazao je Klasiček.
Dodao je kako se prije nekoliko dana dogodio i požar u domu za odrasle u Bidružici, ali sve je prošlo u redu odnosno nije bilo ozlijeđenih osoba.
Vezano uz lažne pozive, Klasiček je napomenuo kako su većom edukacijom, većem objašnjavanjem broja 112 i ljudi su počeli shvaćati ozbiljnost tog broja i sve je manjih broj tih lažnih poziva.
Među najzastupljenijim pozivima su pozivi prema hitnoj pomoći, nakon toga pozivi za vatrogasce i policiju.
Obilježavanju broja 112 prisustvovao je i krapinsko - zagorski župan Željko Kolar pohvalivši pritom rad ekipe Službe civilne zaštite Krapina.
- Ova je ekipa vrlo iskusna jer treba znati procijeniti situaciju u djeliću sekunde i preusmjeriti poziv na pravu adresu jer nekada sekunde odlučuju o životu i smrti. Kad malo dublje uđete u taj sustav, onda shvatite koliko je odgovoran posao ovih ljudi što ovdje rade, a isto tako i posao svih hitnih službi koji rade na području RH pa tako i na području Krapinsko - zagorske županije - rekao je župan Kolar dodavši kako je zadatak ovih ljudi na prvom mjestu dobiti pravu informaciju, što nije uvijek jednostavno.
- Najteže je razgovarati s ljudima koji su u panici, u strahu. Taj čovjek nije suvisao, javi se, govori, viče, možda ga treba i smiriti da biste dobili pravu informaciju, a ključno je dobiti pravu informaciju u najkraćem mogućem roku i proslijediti je drugim službama. Krene li informacija od samog početka krivo, vrijeme dolaska hitnih službi do unesrećenog se produžuje. Stoga je ovdje ključno smireno, staloženo, trenutačno procijeniti, reagirati i proslijediti - pojasnio je župan Kolar.
Gradonačelnik Krapine Zoran Gregurović naglasio je kako Služba civilne zaštite u Krapini kao dio cjelokupnog sustava funkcionira savršeno, no kako je potrebno dodatno uključiti komunalne službe u sustav.
- Pokazalo se da neke situacije koje nam se javljaju iziskuju djelovanje službi koje imamo kroz komunalno poduzeće i slično. Za budućnost bi bilo dobro razmisliti na koji način da i oni budu spremniji i operativniji jer je vrijeme uvijek u takvim situacijama najvažnije - kazao je gradonačelnik Gregurović.
Na njega se nadovezao i župan Kolar rekavši kako su ovdje vrata širom otvorena 24 sata na dan i da vjeruje kako koordinacija načelnika i gradonačelnika uvijek može biti tema o kojoj se može razgovarati s kolegama iz Civilne zaštite te da i oni uđu u te protokole.
- To što je sada gradonačelnik spomenuo je potencijalni izazov koji je pred nama i vjerujem da će se to u sljedećih nekoliko tjedana izregulirati. Nažalost, olujna nevremena su sve češća, ruše se drva na cestu, prevrću se kontejneri, a dio tih radova trebale bi obaviti upravo komunalne službe. Vjerujem da to što je ovdje danas izrečeno, a budući da znam da iz Civilne zaštite vrlo brzo reagiraju, uvjeren sam da će već sljedećeg tjedna biti održan radni sastanak na kojem će se definirati i to postupanje - zaključio je Kolar.
jmiklauzic/vzaktulano.hr