U Ludbregu je održana početna konferencija projekta iz Erasmus+ programa Europske unije pod nazivom Implementation of Virtual Reality based learning methodology in secondary schools, akronim: VR EDUCATION. Uz Grad Ludbreg, u projektu sudjeluju srednje škole, javne ustanove, razvojne agencije te mala i srednja poduzeća iz Makedonije, Bugarske, Cipra i Hrvatske.
- Projekt će nastojati povećati atraktivnost nastave u srednjoj školi, pridružiti djeci suvremene tehnologije poput virtualne stvarnosti, koje su danas svakodnevna pojava u svjetskim razmjerima, a kroz ovaj ćemo projekt omogućiti našoj djeci da uskoče u taj vlak, da se stignu pripremiti s novim znanjima i iskustvima za nove mogućnosti koje virtualna stvarnost nudi. Možda mi danas nismo svjesni koliko je zapravo virtualna stvarnost uzela maha, ne samo u video igricama, kao što mi obično mislimo da je, nego i u medicini, znanosti, arhitekturi – rekao je gradonačelnik Ludbrega Dubravko Bilić te naglasio kako ovim suradnjama Ludbreg izvlače iz Varaždinske županije i pretvaraju u malo europsko mjesto.
Pročelnica Upravnog odjela za razvojne projekte, društvene djelatnosti i lokalnu samoupravu Erina Stančin istaknula je kako je ovaj projekt malo specifičniji jer je okupljen različiti sektor, od škola do poduzetnika.
- Projekt započinje danas, a provodi se iduće dvije godine. Bit će tu brojnih aktivnosti, a najvažniji input cijele ove priče bit će da razvijamo jedan softver koji je nazvan VR education, po kojem smo i dali akronim cijelom projektu, a radi se o tome da ćemo s tim softverom omogućiti učenicima da na kreativan način, drugačiji od onog na koji su navikli, stječu znanja, da se primjenjuje malo više ICT tehnologije i na taj način da zapravo moderniziramo naše školstvo – rekla je pročelnica.
Ukupna vrijednost projekta iznosi 189.751,00 eura, a glavni ciljevi projekta su: poboljšati kvalitetu i atraktivnost obrazovnog procesa u školama u Ludbregu (Hrvatska), Kochani (Sjeverna Makedonija), Limassol (Cipar) i Pazardzhik (Bugarska) razvojem i primjenom inovativnih metodologija učenja utemeljenih na virtualnoj stvarnosti; povećati kompetencije i vještine nastavnika i učenika srednjih škola u korištenju dostupnih online obrazovnih sadržaja za VR u svakodnevnoj nastavi; uspostaviti strateško partnerstvo između različitih socio-ekonomskih tipova organizacija za povećanje kvalitete obrazovanja uz primjenu najboljih praksi i razvoj inovativnih obrazovnih metoda.
m.furlan/vzaktualno.hr