U Maču je potpisan ugovor o izvođenju radova na rekonstrukciji i uređenju Osnovne škole Mače za prilagodbu cjelodnevnoj nastavi.
Za prilagodbu Osnovne škole Mače za provođenje eksperimentalnog programa cjelodnevne nastave osigurano 304.400 eura. Krapinsko-zagorska županija dosad je provela dva postupka javne nabave te jedan postupak jednostavne nabave.
Za nabavu radova, rekonstrukciju i uređenje zgrade škole zaprimljene su dvije ponude, a kao ekonomski povoljnija izabrana ponuda ET Inženjeringa iz Zaboka. Procijenjena vrijednost nabave bila je 101.500 eura, a vrijednost ovog ugovora iznosi 108.056 eura.
Od ponuda pristiglih za provedbu postupka izbora stručnog nadzora izabrana je ponuda zajedničkog projektantskog ureda Maša Varga i Vinka Saletea iz Zlatara, a ukupna vrijednost ugovora je 9375 eura.
Za nabavu opreme i uređaja za provođenje eksperimentalnog programa cjelodnevne nastave procijenjene vrijednosti 129.500 eura donesena je odluka o najpovoljnijem ponuditelju, ali postupak je u mirovanju. U travnju i svibnju slijede još dva postupka nabave i to za radove na rekonstrukciji kotlovnice u školi, procijenjene vrijednosti 51.000 eura te za radove na elektroinstalacijama i ugradnji klima-uređaja, procijenjene vrijednosti 22.000 eura.
Ravnatelj škole Vladimir Grudenić kazao je kako će ulaganje u cjelodnevnu školu OŠ Mače trajati sve 4 godine, do završetka cijelog pilot projekta.
- Osim ovih 108 tisuća eura upravo potpisanih za rekonstrukciju i infrastrukturnu prilagodbu tijekom ove godine, potpisat ćemo ugovor i za nabavu opreme u iznosu od 104 tisuće eura, za klimatizaciju škole 22 tisuće eura, te za rekonstrukciju kotlovnice 51 tisuću eura - izjavio je ravnatelj.
Za ovu školsku godinu u OŠ Mače pristigla su sredstva u iznosu od 82 tisuće eura za izvanškolske i izvannastavne aktivnosti - dodao je ravnatelj.
Zamjenica župana Jasna Petek istaknula je kako je Osnovna škola Mače izabrana između 64 škole u kojoj će se provoditi eksperimentalni program cjelodnevne nastave četiri godine.
- Taj koncept cjelodnevne nastave jedan je snažan iskorak u modernizaciji cjelokupnog osnovnoškolskog obrazovanja koji bi trebao biti primjeren i koji bi trebao odgovarati potrebama učenika i učenica koji pohađaju osnovnoškolsko obrazovanje - rekla je zamjenica Petek te dodala kako koncept sadrži niz novih metodologija i koncepata.
Dodala je kako cijeli koncept cjelodnevne nastave počiva na znanstvenim činjenicama koje pokazuju da učenici i učenice godinama pokazuju slabije rezultate od svojih vršnjaka u cijeloj Europi, i to iz područja čitalačke, gramatičke i prirodoslovne pismenosti.
Istaknula je kako su hrvatski učenici i učenice najmanji broj sati na nastavi tijekom godine, da najmanje provode na nastavi obveznih predmeta i da oni koji su slabijeg ekonomsko -socijalnog statusa postižu i slabije rezultate te će cjelodnevna nastava pružiti jednake prilike za sve učenike.
- Nacionalni plan oporavka i otpornosti predviđa i mnoga ulaganja u naše osnovnoškolsko obrazovanje upravo s ciljem zadovoljstva svih potreba naših učenika i učenica. Cjelodnevna nastava je jedna od tih, dobar koncept, nažalost loše komuniciran, nedovoljno dobro pripremljen i zapravo nije iskomuniciran s onima koji bi ga trebali provoditi - rekla je Petek.
Dodala je kako je Županija i ostale škole pripremala za cjelodnevnu nastavu, one koje su u dvije smjene. Od 16 škola koje su u Ministarstvu obrazovanja na dobivanju suglasnosti da bi se mogle prijaviti dalje na natječaj, dobile su je tek dvije.
Župan Željko Kolar slaže sa zamjenicom Petek kako je ovo odlično zamišljen koncept i jedan od rijetko dobro zamišljenih projekata u Republici Hrvatskoj, ali je imao katastrofalnu pripremu.
- Nisam razumio otpor prema tom projektu i zbog toga je posebna vrijednost ovoga što danas imamo u Maču. Projekt jednosmjenske nastave je važan i tome trebamo težiti, jer će to poboljšati standard Osnovne škole Mače i žao mi je što više škola u županiji nije to prepoznalo kao šansu i da učenici tih škola neće koristiti uvjete natječaja kakav će biti u ovoj školi – naglasio je Kolar i dodao kako je ovo jedna sjajna poruka svima u sustavu obrazovanja jer smo svi mi tu zbog djece i za njih moramo napraviti apsolutno sve što možemo, a ova Županija je Županija prijatelj djece i to je postala prva u Hrvatskoj, ne bez razloga i kriterija.
Župan Kolar se nadovezao kako je mehanizam za oporavak i otpornost za obnovu ili dogradnju škola, jednosmjensku ili cjelodnevnu nastavu jako dobro zamišljen, a jako slabo realiziran.
- Ministarstvo nema dovoljan broj ljudi, nema dovoljno kapaciteta za taj projekt. Kada je bio najavljen poziv, mi smo odmah krenuti s projektiranjem. Ishodili smo osam građevinskih dozvola za sportske dvorane i pripremili još toliko škola prema pedagoškom standardu koji je bio na snazi, da bi Ministarstvo krajem 2022. godine promijenilo standarde i onda raspisalo javni poziv, smanjilo pedagoške standarde i mi smo svu dokumentaciju morali ići raditi ispočetka. Od kolovoza prošle godine, naših 20 zahtjeva stoji u resornom ministarstvu, a dobili smo dopremljena dva – dobili smo suglasnost na idejno rješenje za stopostotno financiranje za Osnovnu školu Brestovec Orehovečki, a za Centar za odgoj i obrazovanje u Krapinskim Toplicama dobili smo 88 posto za sportsku dvoranu za djecu s posebnim potrebama i 58 posto za školu – napomenuo je župan.
Pozvao je i ministra buduće Vlade, bez obzira koja ona bila, da čim prije okupi nas koji bi trebali provesti tu priču.
- Da prenesemo malo pozitivnih i puno negativnih iskustava koje imamo, da se brzo prestrojimo, reorganiziramo i počnemo provoditi taj projekt. Da je Ministarstvo bolje iskomuniciralo s nama osnivačima i s korisnicima ovog natječaja u kojem je Osnovna škola Mače, vjerujem da bi bilo puno više škola koje bi se u to uključile – zaključio je Kolar.
i.velošević/vzaktualno.hr