Na krovu Osnovne škole Sračinec početkom veljače postavljena je meteorološka postaja, ali to nije jedina novost. Učenici u sklopu projekta „Štima li nam klima?” uče o klimatskim promjenama, važnosti održivog razvoja, proučavaju promjene u temperaturi zraka i padalinama, a uskoro će oslikavati i platnene vrećice koje će podijeliti lokalnoj zajednici i tako ju osvijestiti o štetnosti plastike.
Iza cijele ideje krije se mlada i prilično entuzijastična nastavnica geografije Janja Žnidarić koja nam je otkrila što će sve učenici u sklopu ovog projekta raditi i naučiti, ali i kako ih motivira za ove, poprilično aktualne teme.
Nakon što je Varaždinska županija početkom školske godine objavila natječaj za projekte iz područja građanskog odgoja i obrazovanja, mlada je nastavnica, u dogovoru s ravnateljicom Lidijom Valec osmislila projekt „Štima li nam klima?” koji se bavi vrlo aktualnim temama klimatskih promjena i važnosti održivog razvoja.
-U današnje vrijeme kada se sve više suočavamo s različitim izazovima i ekstremima u meteorološkom svijetu koji su posljedica klimatskih promjena ovo je veoma aktualna tema. Bavit ćemo se i održivim razvojem zato što je takav način života naša budućnost i najvažniji lijek u borbi protiv klimatskih promjena koje se događaju – govori nam Janja i dodaje kako će meteorološka postaja nabavljena u sklopu projekta pomoći ne samo učenicima već i lokalnom stanovništvu.
Učenici će u stvarnom vremenu moći pratiti meteorološke podatke i na temelju njih izrađivati grafikone i proučavati promjene. Dosada su, pojasnila nam je, već istražili što su to klimatske promjene, koji su njihovi uzroci i posljedice, a izradili su i sam logo projekta pri čemu je im je u pomoć uskočila učiteljica likovne kulture.
-Učenici izrađuju klimatske dijagrame za najbližu meteorološku postaju i uspoređuju podatke te prate postoje li promjene u temperaturi zraka i padalinama. Na školu je postavljena meteorološka stanica pomoću koje pratimo podatke, a na web stranici škole, kao i na web stranici Neverin.hr vidljiva je i prognoza vremena – objašnjava nam mlada nastavnica geografije te naglašava kako trenutno osmišljavaju i društvenu igru za osnovnoškolce koja će se baviti upravo ovom temom.
U sljedećoj fazi projekta, učenici će se baviti temom održivog razvoja. Zadatak će im biti oslikati platnene vrećice i podijeliti ih lokalnoj zajednici kako bi ju osvijestili o štetnosti korištenja plastične ambalaže.
-Učenici su zainteresirani za takve teme jer su aktualne i čuju ponešto o njima na televiziji pa vole saznati još više. Ali naravno, najvažnije je motivirati ih. Ako vide da je učitelj entuzijastičan brzo se "zagriju” - otkrila nam je Žnidarić koja je prema svemu sudeći u ovome poprilično uspješna.
Pokretač svega je dvanaestak učenika koji pohađaju dodatnu nastavu iz geografije, ali na Noć geografije koja se održava 1. travnja i koju će ove godine obilježiti kvizom, pokusom vezanim uz klimatske promjene te igranjem društvene igre koju će izraditi rado se uključuju i ostali učenici.
Foto: OŠ Sračinec
tklopotan / vzaktualno.hr