Da Grad Ludbreg zna kako maksimalno iskoristiti europska sredstva potvrđeno je još jednom u četvrtak na završnoj konferenciji projekta „VR Education” koji je odobren u okviru programa Erasmus+, a proveden u suradnji sa školama, javnim ustanovama i partnerima iz Cipra, Bugarske i Makedonije.
Projekt vrijedan gotovo 190 tisuća eura započeo je s implementacijom 1. studenog 2019. godine, a glavna ideja bila je stvoriti inovativne pedagoške i nastavne metode koje se temelje na digitalnim tehnologijama i virtualnoj stvarnosti.
Jedan od partnera na projektu bila je Srednja škola Ludbreg, a gradonačelnik Dubravko Bilić istaknuo je zadovoljstvo što je oko sebe okupila slične obrazovne institucije iz Cipra, Bugarske i Makedonije te da su se zajedničkim radom pripremile za izazove suvremenog obrazovanja.
-Ovo je jedan od onih projekata koji nas vuku korak naprijed. Jedan od izazova koji se počeo rješavati je upotreba virtualne stvarnosti u obrazovnim procesima, a time se djeci sadržaji čine zanimljivijima te dostupnijima, dok profesorima koji su uključeni u taj sustav omogućuje da lakše prenesu sve ono što znaju i ono što bi djeca očekivano trebala ponijeti u život kao rezultat obrazovnog sustava – rekao je Bilić.
Iako Grad nije osnivač ni osnovne ni srednje škole, prema Bilićevim riječima, znanje im je na prvom mjestu.
-U znanju je budućnost i ulaganje u obrazovanje i proširivanje kapaciteta temelj je zdravih zajednica. Sada smo maksimalno iskoristili ovaj dječji Erasmus iz ranijeg razdoblja, a intenzivno prijavljujemo projekte za novo razdoblje. Ono što je za Ludbreg specifično je da svi vole europske projekte i svi vole biti uključeni te širiti svoja znanja, kao i biti gostoljubivi domaćini kada nam dolaze gosti, tako da sam siguran da će ovakvih projekata s različitim partnerima u budućnosti biti sve više – zaključio je Bilić.
Jedna od sudionica na projektu bila je i Renata Flajšman, nastavnica informatike i računalstva u Srednjoj školi Ludbreg koja je naglasila kako je projekt vrijedan, kako financijski, tako i s društvenog, kulturnog i obrazovnog aspekta.
- Učenici su se u tom projektu po prvi puta susretali s novom VR tehnologijom, a s ovim smo se naočalama zapravo svi prvi puta susreli. Direktno u ovaj projekt, u našoj je školi bilo uključeno 24 učenika i troje mentora – pojasnila je Flajšman.
Dodala je i kako su iskustva fascinantna. Naime, kada su se učenici prvi puta susreli s VR naočalama, počeli su istraživati neka nova područja poput 3D svijeta igara.
-One zapravo omogućavaju da se vi u svakom trenutku možete naći na bilo kojem kraju svijeta ili primjerice u svemiru, tako da je to za djecu bilo izuzetno interesantno, ali i za nastavnike – rekla je Flajšman.
Cilj projekta bio je povećanje kompetencija i vještina nastavnika i učenika srednjih škola u korištenju online dostupnih VR obrazovnih sadržaja u svakodnevnoj nastavi te uspostava strateškog partnerstva između različitih socioekonomskih organizacija za povećanje kvalitete obrazovanja uz primjenu najboljih praksi i razvoj inovativnih metoda obrazovanja.
Ovim projektom pripremljen je dokument za dugoročno strateško transnacionalno partnerstvo između lokalnih tijela, srednjih škola, nevladinih organizacija i poduzetnika, osnovan je edukativni modul za virtualnu stvarnost „Znanje kao jedini izlaz”. Pripremljene su smjernice za nastavnike srednjih škola „Kako implementirati besplatni online dostupan softver virtualne stvarnosti u svakodnevnu nastavu” kao i Strateški akcijski plan partnerstva u Kochanima, Pauardzhiku, Ludbregu i Limassolu korištenjem inovativnih ICT metoda i najboljih praksi. Ujedno je i uspostavljena transnacionalna mreža školskih učitelja korištenjem eTwinning modula za buduću suradnju.
tklopotan / vzaktualno.hr