Nakon najava novog sustava naplate cestarina, koji podrazumijeva elektroničku naplatu po prijeđenom kilometru putem satelitskog praćenja, kao i pitanja da li se vinjete bolje isplate, bivši varaždinski župan i nekadašnji ministar gospodarstva Radimir Čačić rekao je kako je rasprava oko vinjeta promašena, pri tome dodajući kako Hrvatska ima 73 posto prihoda od automobila, a ostatak je od kamiona, za razliku od Slovenije kod koje je situacija obrnuta. Za sve je okrivio, kako je naveo, lobi kamiondžija.
Na njegove izjave reagirala je i Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika, a njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti.
"Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika oštro osuđuje populističke izjave nekadašnjeg ministra gospodarstva Radimira Čačića, koji je hrvatske cestovne prijevoznike prozvao kamionskim lobijem i optužio za premali udio u prihodima s osnova plaćenih cestarina. Iznimno je znakovito da ovakve optužbe uoči očiglednog početka predizbornih kampanja daje upravo bivši ministar gospodarstva, koji je još uvijek aktivan u političkim krugovima, pa je stoga zasigurno upoznat s nekonkurentskim položajem hrvatskih cestovnih prijevoznika.
Spomenuti je zasigurno upoznat i s naknadom za ceste koju plaćaju cestovni prijevoznici prilikom registracije i tehničkog pregleda vozila, i to za vučno vozilo ali i poluprikolicu (što je poseban apsurd, jer poluprikolica bez vučnog vozila nema nikakvu funkciju, a što je sasvim jasno primjerice našim susjedima Slovencima). Osim toga, zahvaljujući modelu upravo g. Čačića i mi prijevoznici plaćamo cestarinu i kroz cijenu goriva.
Dakle, cestovni prijevoznici sasvim solidno plate svoju vožnju po hrvatskim autocestama s tri osnove – kroz naknadu prilikom registracije, kroz gorivo i kroz samu cestarinu. Za problem stranih kamiona koji izbjegavaju autoceste zbog nedovoljne kontrole tranzitnih pravaca nismo mi odgovorni.
Dok druge europske države sufinanciraju troškove svojih prijevoznika i pomažu im prebroditi ekonomsku krizu, naš nekadašnji ministar pokušava svaliti teret svojih krivih političkih poteza na leđa nas prijevoznika.
Upravo su naši prijevoznici opterećeni nerazmjernim troškovima u odnosu na zemlje okruženja, ali se unatoč tome pošteno bore za opstanak na tržištu i doprinose bruto društvenom proizvodu ove zemlje. Na žalost isto se ne može reći za propale poduzetničke pokušaje bivšeg ministra."
vzaktualno.hr