Iako su se mnogi nadali još jednoj rekordnoj turističkoj sezoni, izgleda da to baš i neće biti tako, posebice kada su u pitanju ugostitelji na obali.
Kako donosi Jutarnji.hr, prve neslužbene brojke za srpanj kažu da je u Hrvatskoj zabilježeno oko pet posto manje dolazaka stranih turista, s tim da je s njemačkog, nama najvažnijeg emitivnog tržišta, stiglo gotovo deset posto manje turista nego lani u srpnju, što je brojka koja turističke djelatnike najviše zabrinjava.
Istodobno iz Udruženja ugostitelja Hrvatske gospodarske komore pristižu brojke o padu prometa u ugostiteljskim objektima na Jadranu. Brojke su na obali puno niže od prosjeka Hrvatske i sve to znači da su nam naši najvjerniji odmorišni gosti, koji dolaze u Hrvatsku na more, podbacili. U sektoru su oprezni s izjavama, drže se umjerenog optimizma s porukom da se čeka što će donijeti kolovoz, no vidi se briga da zarada neće biti onakva kakvoj su se nadali.
Prema anketama među članovima Udruženja ugostitelja, brojke na obali su loše i pokazuju da su u srpnju imali prosječni pad prihoda od 20 posto u odnosu na srpanj prošle godine, pri čemu istarski ugostitelji bilježe najveći pad od 30 posto, u Dalmaciji iznosi između 10 i 20 posto, a na otocima čak 50 posto.
Dugogodišnji poduzetnik u turizmu u Istri, Jasmin Šabić, na temelju iskustva, analiza i brojnih razgovora s gostima zaključuje da nam se pohlepa vraća kao bumerang. Smatra pritom da su za to najviše krivi upravo ugostitelji i trgovci i daje nam primjere.
-Ja imam dvije kuće za najam koje su izuzetno visoke dodane vrijednosti i tamo ne dolaze gosti koji si to ne mogu priuštiti. Činjenica je da su ti moji gosti u prethodnim godinama išli po restoranima barem tri puta tjedno, a sad više ne idu uopće jer ne žele plaćati precijenjene usluge. Kuhaju doma. Evo, sutra mi dolaze Englezi, kod kojih su cijene značajno više, primanja su viša i sve je kod njih skupo. Ni oni ne idu po restoranima jer se osjećaju prevareno i glupo – rekao je Šabić za Jutarnji.hr.
Naglasio je kako Istra već dulje vrijeme nije jeftina destinacija i to ni nije cilj, ali da se ne smijemo dovesti u situaciju da nam se gosti osjećaju izigrano.
foto: ilustracija
vzaktualno.hr/jutarnji.hr