S ciljem omogućavanja praktičnog ispitivanja betona i drugih građevinskih materijala, Graditeljska, prirodoslovna i rudarska škola u Varaždinu dobila je novi laboratorij, a svečano otvorenje upriličeno je u četvrtak.
Kako je naglašeno, oprema laboratorija za graditeljstvo važna je za izvođenje modularne nastave i učenje temeljeno na radu.
Vrijednost investicije je 78.407,25 eura, od kojih je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih osiguralo 66.046,13, a preostala sredstva, odnosno 12.361,12 eura, Varaždinska županija.
Simboličnim pokretanjem stroja novi je laboratorij otvorio župan Anđelko Stričak istaknuvši da je Varaždinska županija unazad godinu dana u sklopu srednjih škola kojima je osnivač otvorila šest laboratorija ili kabineta koji su specifični, ovisno o kojoj se školi radi.
- Smatramo da će na taj način nastava biti zanimljivija i atraktivnija našim učenicima. Između ostalog, unazad dvije godine naše strukovne škole kod upisa zaista imaju veliki upis odnosno, sva mjesta su upisana, a isto tako su sve atraktivnije. Smatramo da je tome tako zbog dobrog opremanja tih škola, nastojimo da ti laboratoriji budu atraktivni, a isto tako da naše škole povežemo s gospodarstvom. Tijekom godine imamo cijeli niz akcija s našim obrtnicima i poduzetnicima. Kad govorimo o ovoj školi, naglašavam da je, osim ovog laboratorija, pred nama i jedan malo veći zahvat, pa tako u sljedećih par mjeseci planiramo ovdje u školi ugraditi lift, obnoviti krovište i nekoliko učionica, odnosno koliko će to biti potrebno – izjavio je župan te dodao:
- Važnost ove škole je u tome da mi iza sebe ostavljamo neki trag, a najvidljiviji trag je upravo u graditeljstvu, odnosno arhitekturi. Tako da jednog dana, kao što mi proučavamo na koji način su prije tisuću ili više godina stanovnici ovog područja gradili svoje zgrade i koje su im bile namjene, sada gradimo opet s nekim novim, modernijim materijalom i upravo zbog toga je bitno da naši učenici budu s time upoznati. Također, važno je da vodimo brigu i o namjeni jer će jednog dana netko proučavati čime smo se mi u ovom trenutku u kojem živimo bavili, je li to bila izgradnja škola, izgradnja zdravstvenih ustanova, cesta, ili nečeg trećeg. Upravo zato smatram da ova škola ima pažnju koju zaslužuje. Zainteresiranost za upise je velika, a smatramo da ćemo svim ovim zahvatima koji su pred nama učiniti ovo školu još atraktivnijom – zaključio je župan Stričak.

Vesna Vrček, ravnateljica škole koju pohađa 626 učenika u 33 razredna odjela, uz 91 zaposlenika, istaknula je da laboratorij za školu znači iznimno mnogo.
- Nnakon uvođenja modularne nastave ovaj praktikum ispunjava svoju svrhu jer će se učenje temeljeno na radu primijeniti u punom opsegu, znači graditeljstvo će iz riječi prijeći i u dijela. Sve što djeca uče na nastavi, na nekakvim stručnim teorijskim predmetima, sad će moći to ispitati i u laboratoriju – kazala je ravnateljica.
Podsjetila je da u školi postoje trogodišnja zanimanja, zbog kojih im je želja nabaviti i neke radne strojeve, bagere ili slično, kako bi se učenici mogli još bolje usavršavati i na tom području. Doadala je da graditeljstvo mladima postaje sve zanimljivije.
- Ove godine u sve razrede je upisano po 20 učenika. Međutim, interes za arhitektonskog tehničara je bio ogroman i Ministarstvo nam je dozvolilo da broj povećamo na 28, tako da su nam sva graditeljska zanimanja jako dobro popunjena. Znači, arhitektonski tehničar s 28 učenika i dva razreda građevinskih tehničara s po 24 učenika i trogodišnja zanimanja gdje imamo po 25 učenika rukovatelja samohodnim građevinskim strojevima, montera suhe gradnje, tesara i keramičara. Posebno je velik bio interes za keramičara ove godine – naglasila je Vrček.

Profesor graditeljskih predmeta Rajko Kunić naglasio je da će u novom laboratoriju učenici moći u praksi napraviti ono što uče u učionici.
- Prva stvar koju uče je kako se pravilno izrađuje beton, potom taj beton treba ispitati, imamo ovdje i mješalicu, naravno, a beton tada stavljamo u betonske kocke koje se pospremaju u spremište u kojem stoje 20 dana u vodi. Nakon toga, na preši se ispituje njihova tlačna i vlažna čvrstoća, a tu je i uređaj koji mjeri upijanje betona, odnosno koliko vlage može upiti. Na taj se način dokazuje je li beton dovoljno dobar da se ugrađuje. Kada netko priča o tome, to je jedno, a kada vidi i proba, kad osjeti, kada vidi kako se ta kocka drobi i puca, to je potpuno drugačije, stoga je ovaj laboratorij vrlo koristan za naše učenike – izjavio je Kunić.

ak/vzaktualno.hr







