Prema novom izvještaju kompanije Mastercard, koja je sponzor UEFA Lige prvaka, britanski navijači proglašeni su najstrastvenijim nogometnim navijačima u Europi. Izvještaj „The 12th Man“ istražio je što su sve pravi navijači spremni napraviti kako bi podržali svoj tim, koliko su novca spremni potrošiti, jesu li spremni preći udaljeni put kako bi gledali svoju momčad, kada su prvi put gledali utakmicu uživo te jesu li zbog utakmice spremni čak žrtvovati i svoju vezu.
Prvo pitanje glasilo je koje navijače smatrate najstrastvenijima, na temelju pozitivnih faktora kao što su stvorena atmosfera, podrška momčadi i predanost da se pređu velike udaljenosti kako bi se prisustvovalo utakmici. Britanski navijači, sudeći prema ispitanicima diljem Europe, najstrastveniji su navijači.
Gotovo jedna trećina (32%) svih ispitanika navela je britanske navijače kao najstrastvenije, ispred španjolskih navijača (16%) i talijanskih navijača (12%), koji su na drugom i trećem mjestu. Hvaljeni njemački navijači, iznenađujuće, završili su na petom mjestu, i to iza turskih navijača.
Navijači iz Britanije zbilja su spremni na štošta kako bi podržali svoju omiljenu momčad. Tako je 1 od 10 navijača priznao da bi otkazao svoj medeni mjesec kako bi gledao svoj tim u finalu UEFA Lige prvaka, dok je 25% ispitanika priznalo da su tražili dopust na poslu zbog utakmice, a 20% je reklo kako su propustili rođendan bliskog prijatelja da bi gledali važnu utakmicu.
Navijači iz Britanije počnu navijati još od najmlađe dobi. Tako ih 36% tvrdi da su počeli navijati za svoju momčad prije nego što su napunili 10 godina. U istraživanju je 10% ispitanika izjavilo kako nisu imali izbor koga će podržavati – tako navijaju za određene momčadi još od rođenja, zbog obiteljskih veza. Prosječna dob u Europi kada se po prvi put postaje navijač iznosi nešto više od 13 godine starosti. Najmlađi obožavatelji nogometa u Europi su Portugalci koji svoju odanost prema određenoj momčadi pokazuju već sa sedam godina.
Drugi ključni rezultati istraživanja između ostalog su:
Nizozemski navijači jedini su navijači u Europi koji više vole gledati svoju momčad na televiziji (41%) nego na stadionima, dok ih 23% navodi kako im je nebitno gdje gledaju utakmicu.
U Italiji 41% ispitanika tvrdi kako podupiru svoj klub u rodnom gradu – više od bilo koje druge zemlje u Europi.
Više od četvrtine (26%) Rumunja priznaje da podržavaju onu momčad koja postiže uspjeh.
Visok postotak ukrajinskih navijača (66%) radije bi vidjeli svoju momčad u finalu UEFA Lige prvaka nego osvojili dobitak na lotu.
Jedan od pet navijača iz Turske priznao je kako bi otkazali svoj medeni mjesec u zamjenu za ulaznicu na UEFA Ligu prvaka.
www.vzaktualno.hr