Kao dio najveće edukacije u povijesti Hrvatske za frontalno uvođenje kurikularne reforme, u varaždinskoj se Prvoj gimnaziji danas održava Regionalni stručni skup o predmetnim kurikulumima. Skup je organiziran kao dio edukacije učitelja i nastavnika u eksperimentalnim školama, u sklopu projekta „Podrška provedbi Cjelovite kurikularne reforme (CKR)“ koji se provodi u sklopu Operativnoga programa „Učinkoviti ljudski potencijali 2014. - 2020.“ Europskoga socijalnog fonda
Na stručnom se skupu, koji je nastavak pružanja dodatne potpore školama i učiteljima koji sudjeluju u eksperimentalnome programu Škola za život, okupilo 500-tinjak učitelja i ravnatelja iz cijele Hrvatske, a dobrodošlicu im je poželjela ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.
- Ovo je dobar način da se izmjene i one dobre i one loše stranke ovog velikog zajedničkog projekta. Ono što mi radimo ovdje u eksperimentalnoj fazi, a od iduće godine u frontalnoj provedbi, nije važno samo za obrazovni sustav već za cijelu Hrvatsku. Da je to projekt koji je stvarno za nas od krucijalne važnosti prepoznala je Europska komisija i mi smo dobili po prvi puta njeno vrlo pozitivno mišljenje. Komisija je u svom monitoringu istaknula da se u Hrvatskoj provode ambiciozne reforme na svim razinama obrazovnog sustava te posebno apostrofirala projekt "Škola za život". Svi zajedno imamo cilj, a taj cilj je da obrazovni sustav unaprijedimo tako da učenici budu u središtu procesa obrazovanja da učenici rade na način da su spremni za život, da znaju rješavati probleme, kritički razmišljati ali jednako tako da osvijestimo da svega toga ne bi bilo da nije spremnih, kompetentnih i hrabrih učitelja - rekla Divjak.
Učiteljima je poručila da je svjesna da je trebalo puno hrabrosti da se odluče, prije svega prijave, a onda i sudjeluju u ovom velikom projektu.
- Ja znam da to iziskuje jako puno vremena i energije te učenja i da to nije uvijek jednostavno. Jedna mi je ravnateljica škole priznala da je prestravljena. I ja sam prestravljena i svi smo prestravljeni, ali ako ne krenemo onda ne možemo nigdje stići. Ja sam sigurna da svi koji smo spremni u tome sudjelovati i da ako pogriješimo možemo to ispraviti. Jedino tako da izađemo na teren da pokažemo što znamo, koliko možemo i da smo spremni učiti, iz ciklusa u ciklus, jedino tako možemo naprijed - poručila je ministrica.
Dodala je kako ima jako puno onih koji, za razliku od Europske komisije koja prepoznaje vrijednost ovog projekta, isključivo traže pogreške, odnosno "dlaku u jajetu".
- Sigurna sam da nam eksperimentalni program treba, da pokazuje već sada zašto treba te da je ono što je najvažnije od eksperimentalnog programa kontinuirani monitoring i evaluacija. I to se radi! To se radi na način da se održi godinu ili dvije eksperimentalnog programa i da se onda podvuče crta i da netko zbroji pluseve i minuseve - zaključila je Divjak.
Najavila je da će u siječnju sljedeće godine biti donijeti novi kurikulumi te da će se tada krenuti i s novim udžbenicima koji će biti za frontalnu primjenu.
- To je također rezultat evaluacije onoga što je učinjeno i eksperimentalne škole - dodala je.
a.kučić/vzaktualno.hr