Promjene u sustavu gospodarenja otpadom na području grada Varaždina, odnosno viši računi od iduće godine, bile su teme konferencije za novinare održane u četvrtak, a zamjenik gradonačelnika Miroslav Marković istaknuo je da će Grad posebno brigu voditi o varijabilnom dijelu cijene zbrinjavanja otpada koji se odnosi na mješoviti komunalni otpad.
Namjera im je, istaknuo je, poticati sugrađane da više razdvajaju i tako smanje količinu mješovitog komunalnog otpada, s obzirom na to da je u planu povećanje računa u 2024. godini.
-U ovom trenutku zbrinjavamo otpad u privatnom MBO-u kojem cijena nakon javne nabave koju smo raspisali za ovu godinu iznosi otprilike 200 eura po toni, što je više od duplo više od onoga što smo zbrinjavali do sada. Upravo taj varijabilni dio je razlog povećanja po litri, ali ti računi na varijabilnom dijelu povećat će se maksimalno 25 posto po izračunima koje smo dobili – rekao je Marković.
Dodao je da je važno istaknuti da se kod stambenih zgrada sustav još uvijek prilagođava.
-Mi smo praktički kupili 95 setova polupodzemnih spremnika. Naši sugrađani su vidjeli da smo napravili pilot projekt na Banfici, gdje smo stavili dva seta pa smo stali jer jednostavno moramo kroz ove odluke i predati Čistoći to na "upravljanje" i onda će Čistoća to organizirati i taj će dio biti gotov dijelom već ove godine - bit će postavljeno 20-ak setova, a nakon toga tijekom sljedeće godine ostali – kazao je zamjenik gradonačelnika.
-Ono što je najbitnije, i što treba ponoviti je da povećanja cijena ove godine neće biti! Čim smo otvorili savjetovanje i čim znamo da je ovaj grad opterećen balama i sa svim onim vječitim raspravama što ovaj grad ne zaslužuje. Mislim da ovaj grad zaslužuje da ta tema konačno postane passe – naglasio je Marković.
Dodao je da će maksimalna korekcija cijene zbrinjavanja otpada biti između 2 i 25 posto te da će i taj račun ovisiti o tome koliko će ljudi dodatno razvrstavati te koliko će biti odvoza kontejnera. Izrazio je žaljenje što u dosta stambenih zgrada stanari nisu dobro organizirani.
-Predstavnici stanara mogli su možda bolje obaviti svoju dužnost i apeliram na sve njih da prijave Čistoći obračun po članu kućanstva. Jednostavno se zbroje ukupni članovi i onda se dijeli s brojem članova. Netko će dobiti malo viši račun, ali vjerojatno proizvode više smeća, ako je riječ o obitelji s dvoje djece, za razliku od umirovljenika koji je sam. Ono što je važno istaknuti je da ćemo mi do Nove godine, a znate da imamo subvenciju od 25 kuna na svaki račun za socijalno ugrožene obitelji, odnosno za novčani cenzus, razmotriti koliko možemo povećati taj cenzus, da tim ljudima kojima će nešto ići gore računi, da im to povećanje od 2 do 3 eura na mjesečnoj razini ne bude takav udar – zaključio je Marković.
Zoran Svetec, direktor varaždinske Čistoće istaknuo je da se otpad trenutno vozi na dva odlagališta gdje je trošna cijena 73 eura.
-Kad izračunamo, plaćamo 73 eura po toni zbrinjavanja, plus plaćamo 20 eura prijevoz do tih lokacija. Nas košta zbrinjavanje jedne tone otpada 93 eura. S obzirom da ne možemo više dogovoriti neke veće količine, raspisali smo Javni nabavu na koju nam se javio jedan ponuđač i ponudio je cijenu 200 eura. Kada tih 200 eura podijelite s ovih 93, to je ta razlika za koliko se povećava varijabilni dio cijene. U varijabilni dio cijene ulazi samo ono što stavite u crnu kantu, u miješani komunalni otpad, koji mi izvadimo van i nekome platimo to. Znači, u prosječnoj kanti je oko 15 i pol kila otpada i kada platimo po 0,2 eura ispadne 3,11 eura. Nema nikakvog troška koji sebi obračunava Čistoća. Jednostavno, taj otpad trenutno na tržištu košta toliko. Čistoća od toga nema ništa. - naglasio je Svetec.
Posebno je istaknuo da već godinu dana djelatnici Čistoće objašnjavaju suvlasnicima u zgradama da mogu obračunavati zbrinjavanje otpada na način na koji god oni žele.
-Je li to po broju stanova ili po kvadraturi, nama je svejedno, nama samo treba doći predstavnik suvlasnika s potpisom modela na koji on to želi obračunavati. Svi bi htjeli da se obračunava po broju stanara, nema problema. Sljedeći mjesec ćemo izdati račune po tome, nama je apsolutno svejedno. To već artikuliramo godinu dana, a mislim da je samo pet zgrada otišlo na taj model – pojasnio je Svetec dodajući da fiksni dio cijene minimalne javne usluge ostaje isti.
-To je onaj dio gdje su i plaće, leasing i gorivo, zbrinjavanje plastike i bio otpada. Cijene smo podigli točno toliko, kilu pokupimo, kilu platimo i nema troškova Čistoće – rekao je.
Svetec je objasnio i što znači „spremnik na pola”, naglasivši da će Čistoća na svakom spremniku od 120 litara označiti 60 litara i oni koji će to prijaviti, umjesto 3,11 eura, plaćat će 1,55 eura i njima će cijena ostati gotovo ista.
-I tu ćemo vidjeti jesmo li spremni više razdvajati otpad. Ako će netko iznijeti van dva spremnika tijekom mjeseca, platit će 1,9 posto više nego sad – zaključio je Svetec.
ak/vzaktualno.hr