Uz dobru pripremu, veće su promjene moguće i ostvarive, što pokazuje primjer varaždinske 6. osnovne škole koja će od jeseni, kao jedina u Hrvatskoj, napustiti koncept podjele školske godine na dva polugodišta. Umjesto toga, ova će škola koja trenutno ima 800 učenika i 60-ak nastavnika, uvesti četiri obrazovna razdoblja, a nakon svakoga će učenike dočekati odmor, piše Jutarnji list.
Naime, dok se učenici u Hrvatskoj tradicionalno odmaraju tijekom proljetnih, zimskih i ljetnih praznika, za učenike 6. OŠ od nove školske godine uvodi se dodatan - jesenski odmor, kao i kratak predah od škole u drugoj polovici ožujka.
Nastava za sve učenike od prvog do osmog razreda bit će organizirana u četiri bloka: prvi od 3. rujna do 26. listopada (39 radnih dana), drugi od 5. studenoga do 21. prosinca (35 dana), treći od 14. siječnja do 21. ožujka (49 dana) i četvrti od 25. ožujka do 14. lipnja (52 radna dana). To znači da se učenici odmaraju prvi put devet dana tijekom jesenskog odmora od 27. listopada do 2. studenoga, drugi put su na zimskom odmoru od 24. prosinca do 11. siječnja, treći put na proljetnim praznicima od 18. do 26. travnja. Nakon završetka nastave kreću na jednako duge ljetne praznike kao i ostali školarci, pri čemu nakon trećeg obrazovnog razdoblja dobivaju još jedan mali predah, s obzirom da je škola proglasila 22. ožujka nenastavnim danom. Budući da je riječ o petku, taj predah daje im tri slobodna dana od škole.
- U našem sustavu nastavna godina mora imati minimalno 175 dana. Iduće školske godine nastava traje 180 dana, što znači da imamo mogućnost koristiti pet nenastavnih dana. Neke škole to koriste za proslave dana škole ili slično, no mi smo te dane spojili i iskoristili za uvođenje novine, jesenskog odmora. Na taj način nakon svakog obrazovnog razdoblja učenici imaju odmor. To nam se čini zgodno jer je bolje imati više kraćih odmora nego manje pretjerano dugih. Osnovni nam je cilj bio rasteretiti učenike - kaže ravnatelj Mario Stančić.
Ministarstvo je odobrilo novi koncept nastave i još jednu novinu
Da bi napustila koncept dva polugodišta, škola je morala zatražiti odobrenje Ministarstva obrazovanja. S obzirom da je riječ o jednoj od 74 škole koje od jeseni ulaze u eksperimentalnu fazu reforme, iskoristili su mogućnost prema kojoj škole koje provode eksperimentalni program mogu odstupiti od rokova propisanog školskog kalendara. Ispalo je da su jedini to iskoristili, piše Jutarnji.
Odobrenje Ministarstva dobili su za još jednu novinu kojom će smanjiti opterećenje učenika brojem predmeta. Budući da je u višim razredima osnovne škole popriličan broj predmeta, uvode novu organizaciju nastave s predmetima u blokovima. Primjerice, učenici petih razreda u prvom i trećem obrazovnom razdoblju imat će geografiju, likovnu kulturu, glazbeni i informatiku, ali ne i prirodu, tehničku kulturu i povijest koje će obrađivati u drugom i četvrtom razdoblju. Time im se, ovisno o kojem tjednu, smanjuje opterećenost za tri ili četiri predmeta. Blok-nastavu uvode od 4. razreda, s time da će zasad učenici 6. i 7. razreda imati nastavu bez blokova.
Za učenike prva tri razreda škola će organizirati projektne dane u kojima će djeca imati priliku intenzivno raditi na pojedinom nastavnom predmetu. Dio učenika četvrtih razreda u 1. i 3. bloku nastave imat će glazbeni, ali ne i likovni, koji odrađuju u druga dva bloka kad nemaju glazbeni.
Škola će nakon provedbe eksperimenta provesti testiranje roditelja i učenika kako bi provjerila jesu li zadovoljni.
Škola je prva uvela i druge novine
Prije nekoliko godina jedini su u Hrvatskoj, kaže ravnatelj, uveli od prvoga razreda osnovne kemiju, tehničku kulturu i fiziku kao izvannastavne aktivnosti. Zanimljivost te promjene jest što je u praksi, na pokusima primjerenim uzrastu djece, zajedno provode učitelji razredne i predmetne nastave. Realizirali su i zahtjev učenika da se kemija uvede i u 5. i 6. razred, a sve skupa rezultiralo je podizanjem razine natjecanja njihovih učenika za najmanje 50 posto. Lani je 89 učenika 6. osnovne škole Varaždin nastupilo na državnim natjecanjima iz 11 područja, a dva su učenika bila državni prvaci iz matematike i biologije.
vzaktualno.hr/jutarnjilist