Nakon nekoliko mlačnih godina koje nam nisu ostavile puno toga vrijednoga za sjećanje, kazališna sezona 2016./17. zasjala je s predstavama o kojima će se još dugo pričati, piše Ziher.hr.
Što je najvažnije, njihovu kvalitetu prepoznala je i publika jer se radi o naslovima koji su mjesecima unaprijed bili rasprodani i za koje se redovito tražila (ili se još uvijek traži) karta viška. Pozitivan je to znak koji nam govori da hrvatska kazališna publika zahtijeva određenu razinu kvalitete produkcije i da postoji značajan broj gledatelja koji od kazališne umjetnosti traži više od pu(č)ke zabave – i koji su jedva dočekali nekoliko suvislih predstava zbog kojih se isplati otići u kazalište.
Među pet odabranih naslova nalaze se i praizvedba dramskog teksta, autorski projekt te adaptacije romana (suvremenog i klasika), no zajednička im je odlika izvrsna režija, bez obzira na to je li naglasak predstave na tekstu i glumačkoj izvedbi ili je pak riječ o komadima u koje su odlično uklopljene glazbene sekvence i izražajni motivi poput lutkarstva. Stoga valja istaknuti tih petero redatelj(ic)a, abecednim redom: Saša Božić, Lea Anastazija Fleger, Janusz Kica, Dora Ruždjak Podolski i Anica Tomić.
Pet najboljih predstava su “Ljudi od voska” (HNK u Zagrebu), “Črna mati zemla” (ZKM), “Gospođa Bovary” (Gavella), “Magic Evening” (Teatar &TD) i “Bog masakra” (HNK u Varaždinu).
“Bog masakra” je zapravo diplomski ispit redateljice Lee Anastazije Fleger iz kazališne režije na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Zahvaljujući profesoru Ozrenu Prohiću, Fleger je dobila priliku svoj ispit postaviti kao repertoarni naslov varaždinskog kazališta – koje je od toga najviše profitiralo. Već sa samom premijerom bilo je jasno da je riječ o najboljoj predstavi HNK u Varaždinu unatrag nekoliko godina. Tada sam napisao da bi se predstava vrlo brzo izdvojila i na zagrebačkoj sceni, a taj argument stoji i na kraju sezone.
“Bog masakra” Yasmine Reze drama je o dva bračna para čiji poluformalni susret, zbog tučnjave njihovih sinova, završava kao burna svađa u kojoj se ne biraju strane. Iza naoko običnog susreta zabrinutih roditelja krije se ozbiljna rasprava o muško-ženskim odnosima, odgoju djece, moralu, pa čak i religioznim, filozofskim te ideološkim temama. Redateljica je sigurnom rukom vodila glumce i omogućila im puno prostora za nadahnute izvedbe.
Zbog precizne se režije Rezin ionako jasno napisani tekst s lakoćom raspliće i s uzbuđenjem prati. Redateljica potpisuje i scenografiju, glazbe gotovo da nema, rasvjeta je cijelu predstavu nepromijenjena, no kada imate ovako provjereno dobar tekst i ovako uvjerljive glumačke izvedbe (Robert Plemić, Marinko Prga, Irena Tereza Prpić, Sunčana Zelenika Konjević), onda nema potrebe za ikakvim drugim zahvatima. Nadam se da ćemo iduće sezone gledati više predstava u režiji mlade Lee Anastazije Fleger, piše Ziher.hr.
foto: HNK u Varaždinu
www.vzaktualno.hr / ziher.hr