Ne kao rekordne 2019. godine, ali ipak iznad svih očekivanja, turističke brojke u Varaždinskoj županiji za 2021. godinu su odlične, rečeno je u ponedjeljak na konferenciji za novinare u Kući za odmor „Milk nad honey” u Topličici.
Da bi turistička godina mogla biti dobra, pokazalo se već u veljači s domaćim turistima koji su želji putovanja, a nastavljeno je lipnju i srpnju kad su u sve većem broju počeli stizati i stranci, rekao je direktor Turističke zajednice Varaždinske županije Miran Bojanić Morandini.
-Po prvi put dogodilo se nešto od kad je statistike u turizmu u Hrvatskoj, odnosno u Varaždinskoj županiji, dogodilo se u srpnju, a nastavilo do kraja godine, da imamo više stranih nego domaćih turista koji su ostvarili više od 52 posto. Na prvom su mjestu već tradicionalno Nijemci, a na drugom i trećem mjestu Poljaci i Ukrajinci – rekao je Bojanić Morandini.
Lani je ostvareno 82 posto noćenja u odnosu na rekordnu 2019. godinu, a direktor TZ-a ističe kako su na neke smo stvari i sami utjecali, kreirajući ovu županiju kao sigurnu destinaciju bez masovnog turizma, odlučivši se za visoko kvalitetan privatni smještaj.
U Varaždinskoj županiji prošle je godine ostvareno 66 posto noćenja više u našim smještajnim jedinicama, u odnosu na pretprošlu godinu, odnosno ukupno 73.595 dolazaka turista i 153.197 noćenja, staknula je zamjenica župana Silvija Zagorec.
-Mi smo na sjeveru Hrvatske itekako svjesni činjenice da je za hrvatski turizam u cijelosti iznimno važan razvoj kontinentalnog turizma, a to je turizam koji se ne veže isključivo za destinaciju, već za sadržaj i kvalitetu. Njegova bit je u očuvanju lokalnog identiteta, tradicije, kulture, običaja, a to su segmenti koje Varaždinska županija kroz svoj turizam može ponuditi – kazala je.
Zamjenica župana čestitala je i zahvalila svima koji marljivo rade na svojim OPG-ovima, imanjima, restoranima, svim turističkim sadržajima koji oplemenjuju naše turističke manifestacije, kako bi Varaždinska županija bila vidljiva na turističkoj karti Hrvatske. Dodala je kako turistički uspjeh županije nije nastao preko noći te da su ključ tog uspjeha ljudi koji rade predano, koji su hrabri i odvažni.
-Ovi brojevi pokazuju da smo na vrijeme prepoznali trendove koji pokazuju da ruralni dijelovi kontinentalne Hrvatske, dosad skriveni od očiju javnosti, doživljavaju eksponencijalni rast. Dobar dio turista 21. stoljeća želi u potpunosti upoznati kraj u koji dolazi, a takvo je mjesto upravo Topličica koja bilježi dobre rezultate – kazala je Zagorec napomenuvši da su dobre brojke jamačno rezultat i napora Varaždinske županije, odnosno natječaja kroz koje su u protekle tri godine uložena 3 milijuna kuna.
To je potvrdio novomarofski gradonačelnik Siniša Jenkač istaknuvši da su se zahvaljujući programu Varaždinske županije mnogi naši poduzetnici i odlučili na investicije poput Kuća za odmor s pričom.
-Prije četiri godine, na području Novog Marofa imali smo svega nekoliko ovakvih kuća i znatno manje smještajnih kapaciteta. U proteklim smo godinama, posebice u 2019. godini, imali i po tisuću posto rast u dolasku turista i bilježimo stalan rast i dolazaka gostiju i noćenja – rekao je Jenkač.
Lani je u Novom Marofu zabilježeno 2.270 gostiju koji su ostvarili 3.984 noćenja, a prije četiri do pet godina, to je bilo beznačajno, jedva i primjetno, rekao je novomarofski gradonačelnik naglasivši da je riječ o značajnim porastima.
Inače, na području Novog Marofa trenutno je 12 objekata, odnosno 77 kreveta u Kućama za odmor, OPG-ovima, sobama i pansionima, a broj smještajnih kapaciteta povećava se iz godine u godinu.
-Ono što je najznačajnije, što nam govore gosti, su mirnoća i povučenost, bez masovnog turizma, ali i blizina velikih gradova, kao što su Zagreb i Varaždin, što dodatno omogućava razvoj turizma na našem području – kazao je Jenkač.
Mladen Jakopović, pročelnik županijskog Upravnog odjela za gospodarstvo i europske poslove spomenuo je tri ključne stvari koje su utjecale na dobre turističke brojke u cjelini. Posebno je naglasio činjenicu da Varaždinska županija polovicu turističkih rezultata ostvaruje u ljetnim mjesecima, a drugu polovicu kroz sve ostale mjesece.
-To je ključan moment na kojem radimo u sadašnjosti ali ćemo na njemu raditi i u budućnosti. Drugi ključan moment je i činjenica da smo mi prije četiri godine imali točno nula objekata odnosno kuća za odmor, a sada ih imamo dvjestotinjak od čega 50-ak u brendu "Kuća za odmor s pričom". Treći ključan moment je da smo ove rezultate napravili s dva zatvorena velika hotela u gotovo čitavoj prošloj godini - mišljenja je Jakopović koji ističe da će sada, kada si ti hoteli (Varaždin, Varaždinske Toplice) otvoreni i rezultati biti bolji. Kako bi se brojke u turizmu u dalje povećavale, Jakopović je najavio skoro otvaranje četvrtog natječaja za turizam.
-Ove godine su nikada veća sredstva, a ključna izmjena je da se ide prema novim i top sadržajima koji nedostaju u županiji - najavio je Jakopović. Više o samom natječaju bit će riječi na konferenciji za novinare koja će se održati do kraja mjeseca, najavio je.
ak/vzaktualno.hr