Predsjednik Savjeta za sigurnost prometa na cestama Varaždinske županije dr. sc. Zvonimir Sabati prije sjednice izvijestio je medije o problemima i budućim planovima u prometu uoči treće sjednice Savjeta.
Naglasio je kako se unatoč brojnim apelima i savjetima i dalje događaju teške prometne nesreće, a u prošloj je godini evidentirano 11 smrtno stradalih u prometu, dok su u 2022. godini zabilježene 3 nesreće sa smrtnom posljedicom.
-Zbog toga je uloga Savjeta još se više angažirati i apelirati na povećanje sigurnosti za sve sudionike u prometu. Shodno tome pripremili smo program rada, a u ovoj godini planiramo pokrenuti i neke nove projekte. Iako nismo izvršno tijelo, prijedlozima projekata Savjeta dosta je toga pokrenuto – rekao je Sabati naglasivši kako je najbitnije povećati sigurnost u prometu za sve sudionike.
-Ciljna skupina su nam svakako učenici i starije osobe, ali i biciklisti koji su u posljednje vrijeme sve češće na prometnicama i stradavaju. Pokrenut ćemo projekt za stvaranje baze podataka i informacija o svim pješačkim prijelazima, ali i njihovoj uređenosti. Nije tajna da svi pješački prijelazi nisu osvijetljeni ili su loše osvijetljeni i to treba pojačati – dodaje Sabati.
Nadalje, pokušat će se postići dogovor s komunalnim redarima, općinama i gradovima o pojačanoj brizi o parkiranju vozila u blizini pješačkih prijelaza i samim time spriječiti neželjene posljedice.
-Posvetit ćemo se dosta biciklističkim stazama za koje nam je u interesu da budu prije svega pravilno označene i da imaju vertikalne i horizontalne oznake jer želimo postaviti standarde kao što je to u visokorazvijenim zemljama EU – ističe Sabati.
Nastavit će se s dodatnim edukacijama učenika, prvenstveno osnovnih škola gdje će se dijeliti propagandni materijali te će se osigurati reflektirajuće oznake tijekom ljeta kako bi se u 9. mjesecu počele koristiti. Sabati je zahvalio županu Stričaku koji je pokazao velik interes i spremnost za suradnju putem sponzorstva i osiguravanjem sredstva iz županijskog proračuna za projekte Savjeta za sigurnost prometa na cestama.
Najugroženijim područjima Sabati smatra kako je potencijalna opasnost za nesreće veća u urbanijim sredinama.
-Osim osvjetljenjem treba se pozabaviti dodatnim uređenjem cesta. Pretpostavljam da bi tada bio manji broj stradalih. U prigradskim naseljima znatno povećava se broj vozila, a samim time raste i opasnost od nesreća. Udaljenija mjesta imaju manje prometnih nesreća i rjeđi promet – zaključuje.
abrkic/vzaktualno.hr