U okviru zakonodavnog paketa o cestovnoj sigurnosti, Europska je komisija predložila uvođenje jedinstvene digitalne vozačke dozvole u EU-u i nova pravila koja će olakšati naplatu prometnih kazni počinjenih u nekoj drugoj zemlji članici, kao i oduzimanje vozačkih dozvola.
HRT je provjerio što se sve mijenja za vozače.
Europa bi trebala imati prvu digitalnu vozačku u svijetu. Sve to zbog procesa digitalizacije, ali i jedinstvene baze podataka koja bi pomogla policijama.
-Vaše vozačke dozvole bile bi na vašim telefonima ili na drugim digitalnim uređajima, iako ćete i dalje moći zatražiti i fizičku vozačku dozvolu ako je tako više preferirate - rekla je Adina Valean, povjerenica za promet Europske komisije.
Mlade generacije mogle bi na probni rok nakon položenog vozačkog ispita. Uvelo bi se i pravilo nulte tolerancije na alkohol, jer iako se u Hrvatskoj statistika popravila, u Europi vozači mlađi od 30 godina još sudjeluju u dva od pet smrtonosnih sudara.
Za sve vozače po novom prijedlogu mijenjat će se pravila o kaznama. Policije unutar EU mogle bi vidjeti baze podataka o vozačima u bilo kojoj članici. Do sada su sve policije u Europskoj uniji mogle vidjeti ako ste kažnjeni zbog prebrze vožnje ili vožnje pod utjecajem alkohola, a Europska komisija sada to planira i proširiti, donosi HRT.
Svaki bi policajac uz prethodno navedene prekršaje mogao vidjeti i ako napravite jedan od ovih:
1. neodržavanje dovoljnog razmaka između vozila
2. opasno pretjecanje
3. opasno parkiranje
4. prelazak preko jedne ili više punih crta
5. vožnja u pogrešnom smjeru
6. nepoštovanje pravila o oslobađanju koridora
Promjene stižu i za oduzimanje vozačke. Ako bilo gdje u Europi napravite teški prometni prekršaj, mogli biste ostati bez vozačke, a onda je više ne biste mogli izvaditi ni kod kuće ni u bilo kojoj državi članici.
Stručnjaci su složni - na implementaciju nećemo dugo čekati. Europa je pred sebe stavila velik zadatak, do 2025. godine, na cestama ne bi smjelo više biti poginulih.
vzaktualno.hrvijesti.hrt.hr