Aktualno.hr - Čitaj, slušaj, gledaj!
  • Naslovna
  • Politika
  • Gospodarstvo
  • Sport
  • Događanja
  • Crna kronika
  • Hrvatska i svijet
  • PR članak
  • Lifestyle
  • Video
  • Arhiva
  • Home
  • Lifestyle
  • VJEROVALI ILI NE! Što više kulture „upijate” dulje ćete živjeti

VJEROVALI ILI NE! Što više kulture „upijate” dulje ćete živjeti

Lifestyle
12. siječnja 2020.
Alenka Kučić
1108
Share
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Možda nakon čitanja ovog teksta kazališta i muzeji diljem Lijepe naše postanu puni kao šipak! Jer, realno, produživanje života kulturom zvuči kao jako dobra stvar!

Češći odlasci u kazalište, muzej ili umjetničku galeriju mogu vam pomoći u produljenju životnog vijeka! Istraživanje je to koje je proveo University College London (UCL), pa tko zna, možda nakon čitanja ovog teksta kazališta i muzeji diljem Lijepe naše postanu puni kao šipak! Jer, realno, produživanje života kulturom zvuči kao jako dobra stvar!

Bilo da je riječ o izlasku u  kazalište, posjetu muzeju ili odlasku na neki dobar koncert s prijateljima, "povezivanje" s kulturom može produljiti vaš životni vijek. Novo istraživanje objavljeno je u British Medical Journal, a u njemu je potvrđen utjecaj umjetnosti na životni vijek čovjeka. Zapravo, što više kulture upijate, manje su šanse da ćete iznenada otići s ovoga svijeta, piše portal punkufer.hr.

Koncert_ucenika_VBV (45)
Istraživanje koje je predvodila doktorica Daisy Fancourt s UCL-a pokazalo je kako ljudi koji su često uključeni u kulturne aktivnosti (barem svakih nekoliko mjeseci) imaju 31 posto manji rizik od ranije smrti od onih koji uopće nisu konzumirali kulturnu ponudu. Čak i oni koji su išli u muzeje ili kazališta jednom do dvaput godišnje stoje 14 posto bolje od onih koji nisu išli uopće.
Za potrebe istraživanja znanstvenici su analizirali više od 6700 osoba starijih od 50 godina u Engleskoj u sklopu još jednog opsežnijeg istraživanja, piše punkufer. Utjecaj umjetnosti promatran je više od 12 godina, a uključeni su i drugi parametri koji mogu utjecati na život i zdravlje, kao što su bračni status, zaposlenost, bogatstvo, obrazovanje...

Iako istraživanje nije pokazalo zbog kojeg razloga ljudi skloniji kulturi žive dulje, autori smatraju da otkrivanje i radovanje novim stvarima može imati utjecaj na zdravlje. Također, zaključili su kako bi i kultura morala biti dostupna svakom, što recimo u Engleskoj vrijedi već godinama jer je ulaz u državne muzeje potpuno besplatan.

galerija klaric 7

vzaktualno.hr/punkufer

Alenka Kučić 26587 Posts   0 Comments

Prethodna Vijest

Ako vam se odjeća stisnula u pranju, uz ovaj trik vratit ćete je u prvobitno stanje
Lifestyle
2020-01-12

Sljedeća Vijest

nesreća kapucinski trg
PAPRENA KAZNA Napustite li mjesto nesreće to će vas skupo koštati!
Crna kronika
2020-01-12
Izdvojeno
Zakoračite u svijet Dravske park-šume: Dravoznalac otvara svoje skrovište na Festivalu varaždinskih dvorišta
Događanja
11. lipnja 2026.
martina
Ludbreg osigurao više od 2 milijuna eura bespovratnih sredstava za projekte razvoja zelene infrastrukture
Događanja
11. lipnja 2026.
martina
Uz treći Dravski kotlić počinje nova kupališna sezona na Dravi – gulaš za sve, dobra glazba i super druženje!
Događanja
11. lipnja 2026.
Alenka Kučić
Stižu nova ulaganja u turizam: Lokalnim turističkim zajednicama gotovo 213.000 eura
Događanja
11. lipnja 2026.
Nikolina Pofuk Bajz
Video & fotogalerija
Smotra vatrogasnih vozila i opreme na Kapucinskom trgu okupila varaždinske vatrogasce i građane
Fotogalerija
29. svibnja 2026.
Dan udruga Općine Sračinec okupio brojne posjetitelje u Parku Velika graba
Fotogalerija
25. svibnja 2026.
Sigurnost i edukacija: U Bednji se okupilo više od 180 djece iz Hrvatske i Slovenije
Fotogalerija
8. svibnja 2026.
Na varaždinskom groblju obilježena 31. obljetnica VRO Bljesak: „Moramo prenositi vrijednosti Domovinskog rata mlađim generacijama”
Fotogalerija
30. travnja 2026.
Članovi uprave Hrvatskih voda posjetili Varaždinsku županiju – u fokusu nekoliko važnih tema
Gospodarstvo
21. travnja 2026.
Aktualno.hr - Čitaj, slušaj, gledaj!

© 2025 Vox media d.o.o. – za marketing i komunikaciju

Impressum
Uvjeti i pravila korištenja | Izjava o privatnosti i sigurnosti podataka
Cjenik oglašavanja

  • Developed by Online-press ltd.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje iskustvo na našoj web stranici. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u Uvjeti i pravila korištenja i Izjava o privatnosti i sigurnosti podataka

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.

Neophodni kolačići

Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića.

Ukoliko onemogućite ovaj kolačić, mi nećemo moći spremiti vaše postavke. To znači da ćete prilikom svake posjete morati odobriti ili blokirati kolačiće.